رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

آمریکایی‌ها در دوران جنگ به رژیم بعث سلاح شیمیایی می‌دادند

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۱:۴۱:۵۲
کد خبر: ۶۷۹۳۳۹
آمریکایی‌ها در دوران جنگ به رژیم بعث سلاح شیمیایی می‌دادند
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما در ابتدا فکر می‌کردیم کسانی که سلاح شیمیایی را به عراق دادند شرقی‌ها بودند ولی در تحقیقات معلوم شد، آمریکایی‌ها از ذخایر خود در خاورمیانه سلاح شیمیایی را به رژیم بعث عراق انتقال می‌دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار سرتیپ «بهمن کارگر»، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در همایش علمی واکاوی فکری، فرهنگی و تمدنی تاریخ دفاع در ایران که صبح امروز (30 بهمن ماه)‌در محل موزه دوران اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:‌ بدون صحبت در مورد انقلاب اسلامی اصلا نمی‌توان راجع به دفاع مقدس سخن گفت یعنی هر جایی که از دفاع می‌خواهیم صحبت کنیم باید از انقلاب نیز صحبت شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی زمانی دفاع مقدس شد که روحیه اسلامی و انقلابی در جنگ وارد شد، ادامه داد: رزمندگان مسلمان با روحیه انقلابی و مدیران مسلمان با همین روحیه در جنگ وجود داشتند؛ غیرمسلمانان نیز داشتیم اما آنها نیز از روحیه انقلابی و اسلامی تبعیت می‌کردند.

سردار کارگر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی خرداد ماه امسال فرمودند که دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب است، افزود: اگر دفاع مقدس نبود امکان داشت انقلاب با چالش‌های گوناگونی روبرو شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دفاع مقدس تعداد زیادی از کشورهای دیگر در کنار ما علیه صدام جنگیدند، ادامه داد:‌ به طور مثال برادران افغان در دفاع از اسلام و کشور اسلامی مجروح و یا شهید شدند و این موضوع نشان داد دفاع مقدس محدود به کشور و رزمندگان ما نبود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک جنگ جهانی کوچک بود، تصریح کرد: در دفاع مقدس تمامی استکبار در مقابل تمامی اسلام و ایمان ایستاد، 36 کشور دنیا به عراق کمک می‌کردند ولی کمک آنها در جنگ از طرف دولت‌ها بود ولی ملت‌ها به ما کمک کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه اگر اسلامیت و انقلابی گری از جنگ برداشته شود دیگر نمی‌توان به آن دفاع مقدس گفت، ادامه داد: امام خمینی(ره) اولین کسی که لفظ دفاع مقدس را بردند، چرا که تا پیش از آن از لفظ جنگ تحمیلی استفاده می‌کردند.

سردار کارگر با بیان اینکه همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نباید دفاع را در همان هشت سال ببینیم و این دفاع ادامه دارد، افزود: در سوریه و عراق و منطقه اتفاقاتی رخ می‌دهد و این دروغ بزرگی بود که ما نیرو اعزام می‌کنیم. ما تنها کار مستشاری انجام می‌دادیم، مدل دفاعی ما به عراق و سوریه منتقل شد و آنها توانستند موفق شوند که ان شاءالله در یمن نیز این اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه اگر به صد سال گذشته نگاهی گذرا کنیم، ایران در هر جنگی که وارد شده قسمتی از خاک خود یا امتیازاتی را داده است، بیان کرد: این مسائلی که در صد سال گذشته اتفاق افتاد به خوبی عظمت دفاع مقدس را نشان می‌دهد.

سردار کارگر تصریح کرد: ما توانستیم کسی را که به ما حمله کرده بود به عنوان اشغالگر و مهاجم در دنیا معرفی کنیم و تمام دنیا ایستادگی می‌کردند که این اتفاق نیفتد ولی دفاع مقدس باعث شد دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران تعظیم کرده و دنیا را به تعظیم واداشته است.

وی با بیان اینکه کسانی که عراق را تحریک می‌کردند از قدرت‌های شرق و غرب بودند، ادامه داد: ما در ابتدا فکر می‌کردیم کسانی که سلاح شیمیایی را به عراق دادند شرقی‌ها بودند ولی در تحقیقات معلوم شد آمریکایی‌ها از ذخایر خود در خاورمیانه سلاح شیمیایی را به رژیم بعث عراق انتقال می‌دادند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  با اشاره به اینکه ما باید موضوع دفاع مقدس را موضوع ملی ببینیم و دفاع مقدس متعلق به همه است، ادامه داد: دفاع مقدس متعلق به تمامی قشرها، صنف‌ها، جناح‌ها و هر دین و مذهب است.

 

خبرنگار: علی قربانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز