جدول ۱۷ حذف شد؛

سرانجام بودجه موسسات فرهنگی غیرپاسخگو چه شد؟

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۷:۲۱:۴۴
کد خبر: ۶۸۱۶۵۸
سرانجام بودجه موسسات فرهنگی غیرپاسخگو چه شد؟
جدول پرحاشیه 17 که به اعطای بودجه به موسسات فرهنگی خاص اختصاص داشت، حذف شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ سرانجام جدول پرحاشیه 17 از بودجه حذف شد و بودجه بگیران غیرپاسخگو از بیت المال بی نصیب ماندند. این نتیجه تلاش چندین ساله رسانه ها، دولت و تعدادی از نمایندگان مجلس بود که به وجود چنین جدولی در بودجه سالانه انتقاد داشتند.

بر اساس آنچه دولت امسال در لایحه بودجه ارائه کرده بود، بودجه این موسسات به جای آنکه مستقیما به خود آنها داده شود، از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شد تا آنها از تیغ نظارت در امان نباشند. اما در آخر آنچه دولت هم پیشنهاد داده بود عملی نشد و کمیسیون تلفیق بودجه جدول 17 را به طور کامل حذف کرد.

به گفته یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس آنها پیشنهاد داده بودند  ارقام مندرج در جدول -که حدود 260 میلیارد تومان بود- میان 6 دستگاه فرهنگی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی حوزه، حوزه هنری و... تقسیم شود که کمیسیون تلفیق آن را رد کرد.

آنطور که آزادی خواه گفته است نمایندگان به این نتیجه رسیده بودند که دولت تخصیص مناسبی به این جدول نخواهد داد و این به ضرر فرهنگ تمام خواهد شد بنابراین بهتر است این بودجه به حوزه دیگری منتقل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز