نماینده سمنان:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز شد/ به مناطق محروم، روستاییان و اقشار آسیب پذیر نگاه ویژه‌ای خواهد شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۰۸:۲۸:۴۶
کد خبر: ۶۸۲۳۰۶
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز شد/ به مناطق محروم، روستاییان و اقشار آسیب پذیر نگاه ویژه‌ای خواهد شد
نماینده سمنان گفت: امروز می توانیم قاطعانه به مردم بگوییم که بودجه سال 97 بیش از سال های گذشته، منطقی و به عدالت نزدیک شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «احمد همتی»، نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص بودجه سال 97 گفت: در بودجه سال 97 سعی شده است که بین درآمدها و هزینه ها تعادل بیشتری برقرار شود. در حال حاضر عدالت در پرداخت ها به مراتب بیشتر از گذشته به چشم می آید. به طور مثال وقتی قرار بود حقوق ها 10 درصد افزایش پیدا کند این درصد در حقوق های بالا بیشتر نمایان بود و افرادی که حقوق های پایینی داشتند خیلی افزایش حقوق را احساس نمی کردند. خوشبخاته قرار شد در سال 97 کف حقوق ها 20 درصد افزایش پیدا کند؛ یعنی بیش از دو برابر نرخ تورم افزایش در حقوق های پایین به وجود خواهد آمد.

همتی در ادامه افزود: از طرفی کارهای اولیه همسان سازی حقوق بازنشستگان شروع شده و ان شاالله به زودی به وقوع خواهد پیوست. در بودجه سال 97 به مناطق محروم، روستاییان و اقشار آسیب پذیر نگاه ویژه ای شده است. قرار بر این شد که 2 درصد فروش نفت که برای این مناطق محروم و نفت خیز هزینه می شد به 3 درصد افزایش پیدا کند.

نماینده مردم سمنان ادامه داد: مجموع این تصمیمات و پیش بینی های دیگری که در بودجه سال آینده شده است، نشان از گام های بلند دولت در جهت تحقق عدالت دارد. قطعاً در جامعه ای که عدالت وجود داشته باشد، ثبات و آرامش بیشتری حکم فرماست. اگر قرار باشد در نظام جمهوری اسلامی ایران، مسیر توسعه هموار و سرعت در این راه بیشتر شود چاره ای جز برقراری عدالت در حوزه های مختلف نداریم.

او بیان کرد: با همت و تعامل دولت و مجلس تصمیمات ارزشمندی در جهت تقویت بودجه سال پیش رو گرفته شده است. امیدوارم با توجه به منابع موجود و توزیع عادلانه ثروت، رضایت حداکثری مردم ایجاد شود و به تبع آن اعتمادی که در گذشته خدشه دار شده بود، دوباره بازسازی شود تا مردم بیش از پیش در کنار دولت مردان خود قرار گیرند.

همتی در پایان افزود: امروز می توانیم قاطعانه به مردم بگوییم که بودجه سال 97 بیش از سال های گذشته، منطقی و به عدالت نزدیک شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز