ظریف با رییس مجمع پارلمانی بوسنی و هرزگوین دیدار کرد

۱۳۹۶/۱۲/۱۱ - ۱۸:۴۷:۲۳
کد خبر: ۶۸۳۸۷۲
ظریف با رییس مجمع پارلمانی بوسنی و هرزگوین دیدار کرد
وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز جمعه در ادامه سفر خود به بوسنی و هرزگوین با رییس و چند تن از اعضای مجمع پارلمانی این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این دیدار «تادیچ» ضمن خوشامدگویی به محمدجواد ظریف گفت: افتخار داشتم در سال ۲۰۱۶ به ایران سفر کنم و میهمان آقای دکتر لاریجانی باشم و خاطرات و دستاوردهای خوبی از آن سفر دارم و از نزدیک دوستی مردم ایران با ملت بوسنی را احساس کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان هم با ابلاغ سلام گرم رئیس مجلس شورای اسلامی اجظهارکرد: سفر بسیار پر باری داشتیم و تجار و کارآفرینان دو کشور دیدارهای کاری بسیار خوبی با هم داشتند.

وی افزود: علاقمند تداوم ثبات و دوستی در بوسنی هستیم و خواستار همکاری با همه اقوام در بوسنی و هرزگوین هستیم.
ظریف با اشاره به اینکه روابط دو ملت و روابط فرهنگی ما بسیار قدیمی و مستحکم است افزود: آماده گسترش روابط در همه زمینه ها هستیم و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم.

گسترش روابط پارلمانی، افزایش تبادلات مردمی بویژه در حوزه گردشگری، گسترش روابط اقتصادی و تجاری، تسهیلات روادیدی از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و لزوم همکاری برای مبارزه همه جانبه با تروریسم و افراط گرایی از دیگر مباحث مطرح شده در این گفت‌وگو بود.
در این دیدار همچنین نمایندگان "مجلسین نمایندگان و اقوام" بوسنی بطور جداگانه ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه آمادگی و حمایت مجالس این کشور را از گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها و سطوح اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، ظریف همچنین ظهر روز جمعه پس از شرکت در نماز جمعه سارایوو با حسین کاوا زوویچ رییس علمای بوسنی و هرزگوین نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار کاوا زوویچ به ارائه گزارشی از وضعیت مسلمانان این منطقه پرداخت.

بر اساس این گزارش، ظریف همچنین در جریان سفر به بوسنی با همتای بوسنیایی خود دیدار کرد.

او همچنین با عضو شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین و وزیر تجارت خارجی این کشور نیز رایزنی و گفت‌وگو داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز