معاون اول رئیس جمهور:

مردم نباید از کشور نفرت پیدا کنند/ با بگیر و ببند مشکلات در جامعه حل نمی‌شود/ مردم باید در هفته یک روز با مسئولین دیدار کنند/ برخی از رشد منفی دولت قبل دفاع کنند

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۰:۴۰:۴۱
کد خبر: ۶۸۵۴۶۵
مردم نباید از کشور نفرت پیدا کنند/ با بگیر و ببند مشکلات در جامعه حل نمی‌شود/ مردم باید در هفته یک روز با مسئولین دیدار کنند/ برخی از رشد منفی دولت قبل دفاع کنند
معاون اول رئیس جمهور گفت: من بخش نامه ای آماده کردم که حداقل مردم در هفته یک روز بتوانند با مسئولین ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور، صبح امروز در همایش استانداران، مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور گفت: فرمانداران بالاترین مقام اداری و نماینده دولت در شهرستان ها هستند و وظایف مهمی دارند. فرمانداران و استانداران چهره دولت هستند که باید بتوانند در همه مسایل حضور داشته باشند و اندیشه خود را ارایه کنند. مسایل سیاسی، اجتماعی و همه موضوعات که مربوط به شهرستان ها است به فرمانداران بستگی دارد. مردم باید حس کنند که دولت دارند، این حس خود زمینه ساز حل مشکلات است. این دولت داری باعث امیدواری بیشتر می شود و مشکلات را برطرف می کند.

وی افزود: اولین و مهمترین وظیفه یک فرماندار شناخت دقیق از مسئولیت و ابرچالش ها است. فرماندار باید نقشه راه خود را ترسیم و با این نقشه بتواند اقتصاد را ترسیم کند. مردم در شهرستان ها باید بدانند که به چه افقی می خواهند، برسند. یکی از مهمترین موضوعات مسایل لحظه ای و روزمرگی است، آن قدر درگیر مسایل روزمره شده ایم که از مسایل اصلی غافل می شویم.

معاون اول رییس جمهور بیان کرد: مردم باید امیدوار باشند که آینده روشنی دارند. ما در مقطعی هستیم که تغییرات در جهان بسیار پرشتاب اتفاق می افتد و حتی تغییرات در جهان به ساعت هم تبدیل شده است. این سرعت باعث متحول شدن مسایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... شده است. ما نمی توانیم با فکرهای قدیمی سراغ مسایل برویم.

جهانگیری اظهار کرد: ما نباید از اعتراضات مردم نگران باشیم. این پدیده ای که در دی ماه 96 به وجود آمد یک زیان ها و خسارات و همچنین منافعی داشت. در موضوع اعتراضات دی ماه 96 همه شخصیت ها اعلام کردند که اعتراض حق مردم است. در این اعتراضات شعارهایی داده شد که قابل قبول نیست اما مسئولین گفتند صحبت های مردم را باید شنید. مردم نباید از کشور نفرت پیدا کنند، مردم باید احساس کنند که دولت شنوا است. نباید اعتراضات تبدیل به کینه نشود و همچنین باید با تشکل های قانونی گفتگو کنیم.  

جهانگیری ادامه داد: اگر قصد داریم مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حل شود، همه باید در یک راستا قرار بگیرند. فرمانداران و استانداران درباره مسایل اصلی گفتگو کنند و به مطالبات و خواسته‌های مردم توجه داشته باشند.

او تاکید کرد: ما به عهدی که با مردم بستیم، پایدار می مانیم. مردم در انتخابات که یک مشارکت بی‌نظیر 40 میلیونی بود، 24 میلیون رأی به فرد موردنظر خود دادند. دولت و فرماندار باید نمایندگان خاص ملت باشند. دستگاه های دولتی با رأی مردم آمدند و به مردم تعلق دارند. اکثریت مردم به دنبال اصلاح اوضاع کشور هستند و می خواهند ما در این مسیر حرکت کنیم. دولت باید با مردم ارتباطش را قوی کند و جامعه مطالبه گر هم مسیر صحیح برای ارائه مطالباتشان پیش بگیرد.

جهانگیری بیان کرد: فرمانداران و بخشداران پیشانی و نماد اصلی دولت هستند. مردم باید از رفتار مسئولین متوجه شوند که آنها رفتار تبعیض آمیز ندارند. فساد در این کشور زیاد است و برخی می‌خواهند ما را با علامت های ناصحیح منحرف کنند. ما هم فسادهای بزرگ داریم که در این رابطه دولت و قوه قضاییه باید همکاری کنند و کارهای جدی انجام گیرد. ما باید بتوانیم اتحاد داشته باشیم و از فساد پیشگیری کنیم.    

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: من بخش نامه ای آماده کردم که حداقل مردم در هفته یک روز بتوانند با مسئولین ارتباط برقرار کنند.

جهانگیری گفت: بیشتر از آنکه متن برجام برای ما مهم باشد، روح حاکم در آن مهم است که ترامپ از روز اول این فضا را مسموم کرد.

معاون اول رییس جمهور بیان کرد: در زمینه دستاوردهای اقتصادی کارهای زیادی در کشور انجام شده است، بنابراین فضا را منفی نکنیم. مجلس حق دارد استیضاح کند اما برخی بهترین دستاوردها را به عنوان بدترین دستاوردها نشان می دهند. عده ای از اینکه متوسط شغل و اشتغال در سال 480 هزار است، انتقاد می کنند. همچنین در این دولت تورم به زیر 10 درصد رسیده است اما برخی در این زمینه هم از دولت انتقاد و از رشد منفی دولت قبل حمایت می کنند.

وی اظهار کرد: کشور را در سال 92 با 3 میلیون بیکار تحویل دادند، مشخص است که چند میلیون بیکار هنوز در کشور داریم. برخی می خواهند کشور را ناکارآمد نشان دهند، این همان کاری است که آمریکایی ها انجام می دهند. ما هم نظام و هم دولت کارآمدی داریم و قادر به پیش بردن برنامه های خود هستیم. در گذشته دوران بدی داشتیم اما بعضی ها توصیه کردند، سکوت کنم. عده ای آمدند پیشنهاد دادند که انتخابات برگزار کنید، این حرف ها به خاطر سکوت من است. من سکوت کردم اما در نهایت این افراد چنین پیشنهاداتی را مطرح می کنند.

وی اضافه کرد: وزارت کشور و دولت برای شهرستان هایی که امکانات کمی دارند، باید وقت بیشتری صرف کنند. استانداران باید کاری کنند که وزیر هر هفته در افتتاح پروژه ها باشد.

وی در پایان گفت: فرمانداران باید منابع خود را با توجه به فعالیت هایی که انجام می گیرد، پخش کنند. سعی کنیم اشتغال را به سمتی ببریم تا از آن استفاده کنیم. فرمانداران باید در نوروز برنامه ریزی کنند تا مکان هایی برای مسافران فراهم شود. باید تلاش کنیم که شادی و نشاط در جامعه زیاد شود. مردم باید شاد و امیدوار باشند و در ایام عید قیمت کالاها کنترل شود. من موافق نیستم که با بگیر و ببند مشکلات در جامعه حل می شود اما باید نظارت صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز