سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

گزارش شش ماهه کمیسیون امنیت ملی در مورد برجام در حال تهیه است/ ایران سه سناریو برای خروج از برجام دارد

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۵:۵۳:۳۳
کد خبر: ۷۰۰۶۰۲
گزارش شش ماهه کمیسیون امنیت ملی در مورد برجام در حال تهیه است/ ایران سه سناریو برای خروج از برجام دارد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گزارش شش ماهه کمیسیون امنیت ملی در مورد برجام نیز در کمیته هسته ای در حال تهیه است.

سید «حسین نقوی حسینی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، با بیان اینکه  نهمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه در مورد برجام در تاریخ 27 فروردین سال جاری تحویل کمیسیون امنیت ملی شد، گفت: وزرات امور خارجه تاکنون در تحویل نه گزارش سه ماهه خود به مجلس هیچ گونه تاخیری نداشته است.

وی با بیان اینکه گزارش برجام شامل 13 صفحه و 4 فصل است، ادامه داد: در فصل اول، گزارش مبسوطی در مورد چالش ها و موانع اجرای برجام ارائه شده است. در فصل دوم، آخرین اقدامات ایران در رفع تحریم ها و در فصل سوم، آخرین تحولات هسته ای و فصل چهارم جمع بندی صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: گزارش شش ماهه کمیسیون امنیت ملی در مورد برجام نیز در کمیته هسته ای در حال تهیه است.

نقوی حسینی با بیان اینکه گزارش وزارت امور خارجه در مورد برجام، گزارش تببینی مناسبی است، با اشاره به آخرین وضعیت برجام با توجه به اظهارات مقامات آمریکایی توضیح داد: وزارت امور خارجه در فصل اول گزارش توضیح داده که در حوزه عملیاتی، آمریکایی ها به دنبال خروج از برجام هستند که از ابتدا هم با توجه به نقض عهدها و مواضع دولت جدید آمریکا، ما شواهدی مبنی بر عملیاتی شدن این توافق از سوی ایالات متحده نمی دیدیم.

وی با بیان اینکه در هر صورت ایران در قالب سه سناریو مواضع و نوع عملکرد خود را مشخص کرده است، توضیح داد: بر اساس سناریو اول، آمریکا از برجام خارج شده و اروپا می ماند، سناریو دوم، آمریکا و اروپا با یکدیگر از برجام خارج می شوند و سناریو سوم، اروپایی ها می مانند  عهد می بندند که خروج آمریکا را جبران کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که کدام یکی از این سناریو ها قطعی تر است، توضیح داد: آمریکا از برجام خارج می شود و اروپا می ماند، اما آنها قادر به مقابله با آمریکا نیستند و در این صورت ایران حتما از توافق هسته ای خارج خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز