سفیر ایران در فرانسه:

آمادگی مذاکره درباره مسایل و امنیت منطقه را داریم

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۱۰:۱۸:۰۰
کد خبر: ۷۰۱۷۲۹
آمادگی مذاکره درباره مسایل و امنیت منطقه را داریم
سفیر کشورمان در فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی Cnews به سوالات خبرنگار این شبکه درباره توافق هسته‌ای ایران و چشم اندازهای آن، مناسبات فیمابین ایران و فرانسه و مسایل منطقه خاورمیانه پاسخ داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، ابوالقاسم دلفی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی Cnews درباره توافق هسته‌ای و تعهد ایران به مفاد آن گفت: برنامه هسته‌ای ما دارای اهداف صلح آمیز بوده و براساس گزارش‌های مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود کاملا پایبند بوده است.

دلفی تصریح کرد: اما در آن سوی قضیه، تعهدات طرف دیگر به اجرا گذاشته نشده است  و از همان ابتدا آمریکایی‌ها در  مسیر اجرای تعهدات خود گام برنداشته و از هیچ تلاشی برای کارشکنی در مسیر اجرای مفاد این توافق فروگذار نکرده‌اند.

سفیر کشورمان در فرانسه همچنین بیان کرد: آنچه مهم است نقش آفرینی اروپا در زمینه اجرای کامل این توافق و حمایت از منافع اروپا و حضور شرکت‌های اروپایی در بازار ایران است .

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فضای حاکم بر مناسبات ایران و فرانسه گفت: ما روابط خوبی با فرانسه داریم و در سطوح مختلف روابط دوجانبه، بین‌الملل و منطقه تماس‌های متعددی داریم و فرانسه در قالب توافق هسته‌ای از جنبه‌های مختلف توافق دفاع و احترام گذاشته است.

سفیر کشورمان درباره مسایل مطرح شده از سوی برخی کشورها درباره نقش آفرینی‌های ایران در منطقه خاورمیانه اظهار کرد:‌ در منطقه، مشکلاتی وجود دارد  که به کل منطقه بر می گردد، اما کاملا این آمادگی را داریم که درباره مسایل و امنیت منطقه وارد مذاکره شویم.

دلفی ادامه داد: درباره لبنان هم حزب الله یک تشکیلات لبنانی است و در کشورخودشان فعال هستند. ارتباطات معنوی ما با لبنان را نباید هدفمند تفسیر کرد. ما با همه طرف‌ها در لبنان ارتباط داریم.

دلفی " برداشت فاتحانه " مجری این شبکه در این باره را رد کرد و گفت : اگر ما در عراق و سوریه حضور داریم، ما از طرف دولتهای آنها به این کشورها دعوت شده‌ایم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز