دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش ها در سوریه شد

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۲۲:۰۴:۴۲
کد خبر: ۷۰۵۸۳۰
دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش ها در سوریه شد
دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از حملات متقابل بامداد پنج شنبه بین سوریه و رژیم صهیونیستی، از همه طرف ها خواست تا تنش ها را متوقف کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا،  استفان دوجاریک روز پنج شنبه در نشست خبری خود بیانیه آنتونیو گوترش را قرائت کرد که در آن آمده بود نگرانی شدید خود را نسبت به حملات موشکی از سوریه به مواضع اسراییل و حملات تلافی جویانه نیروهای دفاعی اسرائیل متعاقب حمله روز یکشنبه 6 ماه مه اعلام می کند.

وی افزود: مسئولان سازمان ملل متحد با ارتش سوریه و نیروهای اسرائیلی در تماس هستند و از هر دو طرف می خواهند حداکثر خویشتنداری را داشته باشند و از تعهدات خود بر سر توافق پرهیز از درگیری نظامی تبعیت کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: گوترش هر اقدام تحریک آمیز برای ایجاد درگیری ها را پذیرفتنی ندانسته و خواستار پایان تمام اعمال خصمانه به منظور جلوگیری از رنج و آلام غیرنظامیان شده است.


دوجاریک یادآور شد: دبیر کل سازمان ملل متحد پشتیبانی بی نظیر از تلاش ها برای ثبات درازمدت در خاورمیانه انجام می دهد و همچنان تاکید می کند که راه حل سوریه باید از طریق سیاسی و گفت و گو مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد دنبال شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز