نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

قدرت مذاکره ظریف، منشا حمایت اروپا از برجام/ ایران از اروپا تضمین می خواهد

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۰۵:۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۰۸۵۰۶
قدرت مذاکره ظریف، منشا حمایت اروپا از برجام/ ایران از اروپا تضمین می خواهد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی ایران متهم به جامعه ای غیر قابل گفت و گو، مذاکره و اهل و جنگ و خشونت بود. اما ایران با مذاکره با 6 قدرت بزرگ دنیا و توافق با آنها، توانست از خود دفاع کرده و خود را به جهانیان بشناساند.

«احمد مازنی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، با اشاره به حمایت اخیر اتحادیه اروپا از برجام، گفت: یکی از دلایل این حمایت، قدرت مذاکره دکتر ظریف است که از ترامپ هم نقل شده، وقتی این مرد را دیدم گفتم کری در مقابل وی شانسی ندارد و در مجموع این امر نشان می دهد که ظرفیت دیپلماسی و قدرت مذاکرات ما در سطح بالایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه دلیل دیگر حمایت اروپا از ایران مربوط به ذات این توافقنامه است، افزود: زمانی ایران متهم به جامعه ای غیر قابل گفت و گو، مذاکره و اهل و جنگ و خشونت بود. برخی کشورها ایران هراسی را ترویج می کردند اما ایران با مذاکره با 6 قدرت بزرگ دنیا و توافق با آنها، توانست از خود دفاع کرده و خود را به جهانیان بشناساند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مذاکرات باعث شد تلاش صیهونیست‌ها، ارتجاع عرب و دشمنان ما در ایالات متحده مبنی بر بی منطق نشان دادن ملت ما، بی نتیجه بماند، تصریح کرد: در کنار این موارد ظهور ترامپ به عنوان فردی بی مبنا و منطق و خروج وی از برجام، سبب شد اروپایی ها توجه داشته باشند که خروج آمریکا از برجام یا موافقتنامه پاریس ممکن است مقدمه خروج از سایر توافقنامه ها باشد و حتی شاید در مورد مکان سازمان ملل رئیس جمهور ایالات متحده انتقاد کند و به همین شیوه به رفتار غیرمنطقی، غیرطبیعی و غیرعادی خود ادامه دهد. بنابراین اروپایی ها متوجه هستند که باید به آینده‌ خود و فرزندان و حیثیت خودشان هم فکر کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از ابتدا همواره هشدارها و تذکرات لازم را می‌دادند که مسئولان دستشان برای چانه‌زنی باز بوده و سقف مطالبات ما چیزی است که ملت ما می‌خواهند، ادامه داد: ایران حاضر به انجام هر کاری برای این توافق نیست، بلکه برای آن تضمین می خواهد، به همین دلیل طبیعتا خانم موگرینی و سایر کشورهای طرف توافق برای خراب تر نشدن ارتباط تلاش کرده و باید تضمینی به ایران ارائه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز