سخنگوی دولت:

مطالب مهمتری برای پرداختن به جای اظهارات پمپئو داریم

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۱۱:۰۸:۴۹
کد خبر: ۷۰۹۹۲۶
مطالب مهمتری برای پرداختن به جای اظهارات پمپئو داریم
سخنگوی دولت گفت: مطالب مهمتری از پاسخگویی به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا داریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، سخنگوی دولت، در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امریکا علیه ایران گفت: او روز گذشته اعلام کرد شدیدترین تحریم ها را علیه ایران اعمال می کنند. سوال این است که آیا در چهل سال پیش، امریکایی ها موافق پیروزی انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی بودند؟ وقتی هواپیماها و هلی کوپتر های آنها وارد طبس شدند آیا اراده آنها بود تا در طبس سرنگون شوند؟

وی ادامه داد: در دهه شصت در عملیات منافقین که مردم و مسوولین به شهادت می رسیدند آیا به فکر قوی تر شدن ما بودند یا سقوط ما؟ وقتی صدام به ایران حمله کرد آیا قصد آنها قوی تر شدن ما بود یا نابودی ما؟ نوبخت تاکید کرد: آنها همواره به فکر نابودی کشورمان بوده اند و با این وجود ما هم روز به روز مقاوم تر شدیم. کرایه نشینان کاخ سفید بدانند که وقتی ایران را تهدید می کنند اراده شان تحقق پیدا نمی کند.

سخنگوی دولت بیان کرد: بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در دو ماه گذشته برای ۱۰۰ هزار و ۱۹۸ قلم کالا ۱۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار ثبت سفارش شده است.

نوبخت افزود: ثبت سفارش و تخصیص ارز از ۲۲ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است. سه میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار برای کالاهای اساسی در سال گذشته تخصص یافته و امسال هم این میزان به پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.

وی تاکید کرد: گرانی و عدم عرضه کالا در این شرایط غیرقانونی و سازمان حمایت از مصرف کننده باید بر بازار نظارت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز