رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان:

خوشحالم بعد از ۸۸ چراغ حزب اعتماد ملی خاموش نشد/ آقای کروبی به دنبال وحدت در جریان اصلاحات بودند

۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۱۹:۵۶:۳۲
کد خبر: ۷۱۰۹۵۴
رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: تشکر می‌کنم از افرادی که نگذاشتند بعد از وقایع ۸۸ چراغ حزب اعتماد ملی خاموش شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدرضا عارف»، رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان، عصر امروز در دومین کنگره حزب اعتماد ملی با بیان اینکه مردم در دوم خرداد 76 دست به خلق حماسه زدند، گفت: رمز پیروزی ما در انتخابات های اخیر وحدت بود.

وی افزود: تقویت اعتماد بین مردم و حاکمیت یک ضرورت است و در این زمینه با آسیب هایی روبرو هستیم. یکی از راه های "اعتماد ملی" بین مردم و حاکمیت، پاسخگو بودن همه ارکان حاکمیت است. یکی از راه های ارتقای این اعتماد، پاسخگویی است.

عارف با بیان اینکه ما اصلاح طلبان باید  بیش از همه پاسخگوی رفتار و اعمال خودمان باشیم، بیان کرد: وقتی همسویی دولت، مجلس و شوراها را می بینیم باید به مردم پاسخ دهیم.

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان  اظهار کرد: برای برون رفت کشور از مشکلات باید طرحی نو در انداخت. این ظرفیت در گفتمان ما هست و در چارچوب راه امام و قانون اساسی باید راه برون رفت از مشکلات را دنبال کنیم.

وی افزود: باید با حمایت ملی دولت نشان دهیم انقلاب ظرفیت بالایی دارد و از حقوق خود کوتاه نمی آییم و با گفتگو دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم. ما در مسیر گفتگو می توانیم پیروز شویم و در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت می توانیم خواسته های خود را به منصه ظهور برسانیم.

عارف تصریح کرد: ما در مجلس دهم و در مسیر ارتقای اعتماد ملی، گفتگوی ملی را مطرح کردیم. باید جدی تر گفتگوی ملی مطرح شود و با درگیر کردن همه اقشار با موضوع گفتگوی ملی، امنیت ملی را بالا ببریم. ما نیاز به همدلی داریم و شرایط کشور طوری است که باید درون یک حزب و یک جناح اختلافات جزیی کنار گذاشته شود.

رییس فراکسیون امید تاکید کرد: باید از برخوردهای تند و احساسی که تلقی برخورد با مردم یک کشور دیگر را ایجاد می‌کند، بپرهیزیم. بعضا حرکتی کوچک در نهادی حاکمیتی توسط نفراتی محدود می‌تواند به دست دشمن بهانه دهد و ما را با چالش روبرو کند. ما می‌توانیم در چارچوب عزت، مصلحت و حکمت از طریق دیپلماسی خواسته‌های خود را در جامعه بین‌المللی دنبال کنیم. در طول چهار دهه انقلاب و در دفاع مقدس ما توانستیم با گفتمان به دستاوردهایی برسیم. در مجلس دهم در مسیر ارتقای اعتماد ملی و نگرانی‌های فراکسیون امید بحث گفت‌وگوی ملی را بیان کردیم.

وی ادامه داد: یادی کنیم از حجت‌الاسلام و المسلمین کروبی که با نگاهی توسعه‌گرایانه به تقویت تحزب در کشور پرداختند. آقای کروبی به دنبال وحدت در جریان اصلاحات بودند. امیدواریم همکاران‌شان در حزب اعتماد ملی در این زمینه و در جهت وحدت و انسجام گام بردارند. تشکر می‌کنم از افرادی که نگذاشتند بعد از وقایع ۸۸ چراغ این حزب خاموش شود. امیدواریم شرایط و محرومیت‌ها و محدودیت‌ها برای افراد رفع شود و حصر برای محصورین رفع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز