در صدر هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی؛

ظریف عازم دهلی شد/ گسترش همکاری اقتصادی و بررسی روابط دو جانبه در دستورکار

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۸:۲۵:۳۴
کد خبر: ۷۱۱۷۰۴
ظریف عازم دهلی شد/ گسترش همکاری اقتصادی و بررسی روابط دو جانبه در دستورکار
وزیر امور خارجه برای بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و گسترش همکاری های اقتصادی دقایقی پیش تهران را به مقصد دهلی ترک کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به دهلی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی برای بررسی آخرین وضعیت روابط دو جانبه و گسترش و تعمیق روابط دو کشور و نیز گفتگو و تبادل نظر با مقامات هندی در خصوص تازه ترین تحولات منطقه ای و بین المللی عازم دهلی نو شد. 

وزیر امور خارجه در این سفر علاوه بر دیدار با سوشما سوآراج، همتای هندی خود، با تعداد دیگری از مقامات عالی‌رتبه‌ی هندی نیز ملاقات می‌کند.

هند علاوه بر آن که در سالهای اخیر از شرکای تجاری و اقتصادی نزدیک ایران بوده و با کشورمان همکاری های متعدد و گسترده ای در زمینه ارتباطات و نفت داشته، همواره از حامیان ایران حتی در زمان دور قبلی تحریم های آمریکا علیه ایران بوده است.

گفتنی است، نخست وزیر هند خرداد ماه سال ۹۵ به ایران سفر کرد و ۱۲ توافقنامه از جمله چابهار از دستاوردهای مهم این سفر بود. دکتر روحانی هم بهمن ماه سال ۹۶ سفری به هند داشت. 

همچنین وزیر امور خارجه اذرماه سال ۹۵ برای شرکت در ششمین کنفرانس «قلب آسیا» به هند رفت و دیدارهای دو جانبه با مقامات این کشور داشت. 

ششمین کنفرانس «قلب آسیا» در شهر امریتسار از شهرهای بزرگ ایالت پنجاب هند در دو سطح کارشناسی و مقامات عالی‌رتبه کشورهای شرکت‌کننده برگزار شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز