عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی:

پیام انتخابات هیات رئیسه مجلس به خارج از ایران مثبت نیست/ در فراکسیون ولایی مشورت و مذاکره‌ای صورت نگرفت/ هیات رئیسه جدید ضرر خواهد کرد

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۵:۳۷:۵۹
کد خبر: ۷۱۳۴۷۸
پیام انتخابات هیات رئیسه مجلس به خارج از ایران مثبت نیست/ در فراکسیون ولایی مشورت و مذاکره‌ای صورت نگرفت/ هیات رئیسه جدید ضرر خواهد کرد
عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم گیری سه فراکسیون برای انتخابات هیات رئیسه مجلس بر اساس تدبیر و صلاح دید مصالح کلان نبوده و صرفا تشخیص فراکسیونی صورت گرفت.

«محسن کوهکن»، عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، با اشاره به حواشی و نتایج انتخاب هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تصمیم گیری سه فراکسیون بر اساس تدبیر و صلاح دید مصالح کلان نبوده و صرفا تشخیص فراکسیونی بود، گفت: حاصل بررسی و تصمیم گیری های سه فراکسیون اصلی مجلس اعلام سه فهرستی بود که هیچ یک از اعضای آن نیز مشترک نبود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این برخی از دوستان با مشاهده وضعیت تصمیم به حضور در انتخابات به صورت انفرادی کردند، افزود: آنها نیز در نهایت به دلیل عدم هماهنگی و همراهی فراکسیونی رای نیاوردند، البته این تصمیم آن‌ها بود و ما نیز به آن احترام می‌گذاریم.

کوهکن با بیان اینکه نتیجه انتخابات هیات رئیسه باید کمک کند تا فراکسیون ها قبل از هر اتفاقی با یکدیگر مذاکره کنند، ادامه داد: منظور من از مذاکره‌، تبعیت‌کردن یک فراکسیون از فراکسیون دیگر نیست. حداقل دستاوردها برای هر فراکسیون این است که با واقعیت‌ها اطلاعاتش کامل‌تر شود و در مورد مطالبات درون‌فراکسیون خود درست‌تر عمل کند.

وی با بیان اینکه فراکسیون ولایی تا پیش از انتخابات مرحله‌ دوم ریاست از دید من خوب عمل نکرده و حتی با هم مشورت و مذاکره نکردیم که این انتقاد به فراکسیون ولایی وارد است، تصریح کرد: اما تصمیم فوری این فراکسیون بعد از رای نیاوردن سه کاندیدای هیات رئیسه، و حمایت همه اعضا، تصمیم به جای بود که اثر خود را نیز گذاشت. این کار را دوستان هم‌فکر ما در مورد دبیران و ناظران هم انجام دادند که تا اندازه‌ای به نتیجه‌ خوبی رسید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در ده دوره‌ پیش مجلس برای نخستین بار بود که رئیس در مرحله اول اکثریت مطلق را رای نیاورد، تصریح کرد: این موضوع هم پیام داخلی برای رییس و فراکسیون ها دارد که من به آن نمی پردازم و هم پیام بیرونی برای داخل و خارج از کشور، که این پیام نیز مثبت نیست.

وی با اشاره به عدم رای آوری برخی از اعضای هیات رئیسه همچون فرهنگی تصریح کرد: افرادی مانند آقای فرهنگی با اعتقاد و مبنا در هیئت رئیسه کار می‌کردند و ما نسبت به این‌ها شناخت داشتیم. آقای فرهنگی با عدم حضور در هیات رئیسه آسوده شد اما هیئت رئیسه ضرر آن را متحمل می‌شود زیرا تجربه را موضوع ناچیزی نمی‌دانم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز