رییس‌جمهور چین تاکید کرد؛

چین آماده تقویت همکاری دوجانبه با ایران است

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۱:۲۶:۱۳
کد خبر: ۷۱۶۴۳۶
چین آماده تقویت همکاری دوجانبه با ایران است
رییس‌جمهور چین با تاکید بر ادامه پایبندی پکن به اجرای کامل برجام، گفت: چین آماده است تا روابط دوجانبه خود با ایران را توسعه دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «شی جین پینگ» رییس‌جمهور چین در نشستی با حسن روحانی همتای ایرانی خود بر لزوم توسعه روابط دوجانبه میان تهران و پکن و تقویت همکاری با ایران در چارچوب سازوکارهای چندجانبه تاکید کرد.

شی جین پینگ اظهار داشت: روابط ایران و چین پتانسیل توسعه و تعمیق بیشتر را دارد. پکن آماده است تا به طور مشترک روابط استراتژیک جامع میان چین و ایران را افزایش دهد.

وی در ادامه تاکید کرد که طرف‌ها باید سطح اعتماد استراتژیک دوجانبه را افزایش دهند و ارتباطات در تمام سطوح را تقویت کنند و به علاوه به حمایت دوجانبه از منافع بنیادین دیگر طرف‌ها ادامه دهند.

رییس‌جمهور چین همچنین گفت که پکن به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند است.

وی تصریح کرد: برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نتیجه تلاش‌های چندجانبه است که به حفظ صلح و ثبات منطقه و محافظت از رژیم منع اشاعه بین‌المللی کمک می‌کند. این توافق باید به طور کامل اجرا شود.

شی جین پینگ خاطرنشان کرد: چین همچنین آماده است تا همکاری با ایران را در چارچوب سازوکارهای چندجانبه تقویت کند.

بنابراین گزارش، ‌روسای جمهور چین و ایران در جریان برگزاری نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر چینگ دائو با یکدیگر دیدار کردند.

رییس‌جمهور چین علاوه بر این گفت که تهران و پکن باید همکاری عملی خود را با تمرکز روی پروژه یک کمربند ـ یک جاده (برای احیای جاده ابریشم) تقویت کنند و اجرای قانون و همکاری امنیتی برای مقابله با تروریسم را ارتقا دهند و به علاوه تبادلات مردم با مردم و همکاری با هدف تقویت دوستی چین و ایران را تعمیق کنند.

رییس‌جمهور ایران نیز در این دیدار گفت که تهران آماده تعمیق روابط با چین در زمینه‌های مختلف و افزایش همکاری با پکن برای اجرای پروژه یک کمربند ـ یک جاده است.

روحانی و شی چین پینگ پس از رایزنی با یکدیگر شاهد امضای توافقات همکاری دوجانبه میان تهران و پکن بودند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز