معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد؛

حاشیه‌های مجلس درباره تعویق لایحه CFT از زبان امیری

۱۳۹۷/۰۳/۲۶ - ۰۵:۴۴:۱۵
کد خبر: ۷۱۷۸۶۱
حاشیه‌های مجلس درباره تعویق لایحه CFT از زبان امیری
معاون پارلمانی رییس جمهور درباره حاشیه های مجلس از به تعویق افتادن لایحه CFT سخن گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهور، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص "دلیل موافقت دولت برای تعویق CFT" گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم روز یک شنبه گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفت و تعدادی از نمایندگان از اساس مخالف بودند. برخی حتی مخالف بودند، مجلس به این مسئله ورود پیدا کند.

امیری ادامه داد: نمایندگان در مجلس شرایطی را ایجاد کردند که با اعتراض رییس و هیات رییسه مواجه شد. همچنین تعدادی از نمایندگان کتبا درخواست کردند این لایحه برای دوماه تعویق بیافتد. من و آقای عراقچی به عنوان نماینده دولت هم به این جمع بندی رسیدیم، ایشان با مخالفان و موافقان صحبت کنند و تعویق به رای گذاشته شود. بنابراین تعویق به رای گذاشته شد و 138 رای آورد. دولت هم با این تعویق مخالفت نکرد نه اینکه موافق بود، بار حقوقی سیاسی موافقت کردن با مخالفت نکردن متفاوت است.

معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: رییس مجلس راجب لوایح تقدیم دولت باید نظر دولت را بگیرد؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا مخالفت نکنیم. با جناب عراقچی در جمع بندی و تحلیل اوضاع مجلس به این نتیجه رسیدیم که مخالفت نکنیم. آقای لاریجانی در موقع رای گیری نفرمودند که دولت موافق است، فرمودند دولت مخالف نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز