عضو کمیسیون امید مجلس:

پیگیر دیدار با آیت الله جنتی درباره گفت‌و‌گوی ملی خواهم بود/ نخستین جلسه‌ در داخل مجلس برگزار شد/ با ۴۰ شخصیت تاثیرگذار دیدار کردم/ نقشه‌ راه گفت‌وگوی ملی طراحی خواهد شد/ با آیت‌الله مصباح یزدی و اقتصاددان‌ها دیدار خواهم کرد

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۵:۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۱۸۴۱۵
پیگیر دیدار با آیت الله جنتی درباره گفت‌و‌گوی ملی خواهم بود/ نخستین جلسه‌ در داخل مجلس برگزار شد/ با ۴۰ شخصیت تاثیرگذار دیدار کردم/ نقشه‌ راه گفت‌وگوی ملی طراحی خواهد شد/ با آیت‌الله مصباح یزدی و اقتصاددان‌ها دیدار خواهم کرد
عضو کمیسیون امید مجلس با باین اینکه پیرامون طرح گفت و گوی ملی با بیش از 40 تن از شخصیت‌های تاثیرگذار جناح‌های مختلف دیدار و ملاقات کردم، گفت: همه شخصیت های سیاسی و فرهنگی نظام بر ضرورت گفت‌وگوی ملی و اجرای سریع آن تاکید داشتند.

«احمد مازنی»، عضو کمیسیون امید مجلس، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به طرح گفت و گوی ملی گفت: در حال حاضر چاره مشکلات مردم ایران را گفت و گو دانسته و براین باورم که ما به جای تریبونی حرف زدن، پرخاش و قهر با یکدیگر؛ مسائل مربوط به جامعه و کشور را در فضای گفت‌وگوی دوستانه و منطقی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا از 28 مهر سال 95 طرح گفت‌وگوی ملی را مطرح کرده در ادامه با بیش از 40 تن از شخصیت‌های تاثیرگذار جناح‌های مختلف دیدار و ملاقات کردم، افزود: همه آن‌ها بر ضرورت گفت‌وگوی ملی تاکید داشتند و هرچه پیش رفتیم از جناح‌های گوناگون و بزرگان نظام و از نهادها ودستگاه‌های گوناگون و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی بر اجرای سریع این طرح تاکید داشتند که زودتر با هم به گفت‌وگو بنشینیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگاه در کنار هم و از نزدیک باهم تعامل و گفت‌وگو داشتیم متوجه شدیم واقعیات افراد با برداشت هایی که در مورد آنها شده بود بسیار تفاوت داشت، تصریح کرد: شاید یکی از دلایل آن، جنگ روانی دشمن و فضاسازی‌های غیراخلاقی ایجاد شده در جامعه باشد. در بین دیدارهای صورت گرفته، با کدخدایی به‌عنوان یک شخصیت دانشگاهی، حقوق‌دان و از دید حقوقی هم شخصیت تاثیرگذار در قوه‌ مقننه که بخشی از این قوه شورای نگهبان است، گفت‌وگو کردم. دو بار مفصل‌تر و یک بار کوتاه البته نه به‌عنوان فردی از شورای نگهبان بلکه در جایگاه یک شخص تاثیرگذار.

وی با بیان اینکه در رسانه‌ها دیدم که از وی پرسیده بودند که شما مسئله را با آقای جنتی مطرح کردید یا خیر وی پاسخ داد خیر از من نخواسته بودند با ایشان درمیان بگذارم و البته موضوع حقوقی نبوده است و حقیقی بوده است، افزود: یکی از رسانه‌ها از من پرسید که شما قصد ندارید این کار را انجام دهید و من بیان کردم که توفیقی است برای من که خدمت آیت‌الله جنتی رسیده و این موضوع را مطرح کرده و همراهی ایشان و سایر اعضا، حقوق‌دان‌ها و فقهای محترم شورای نگهبان را نیز داشته باشم و حتما مایلم که خدمت تک‌تک آن‌ها برسم و این کار را نیز خواهم کرد و پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول این مدت با مقامات قوه‌ قضاییه و شخصیت‌های قوه‌ مجریه و هم‌چنین شخصیت‌هایی که فعلا در دولت و مجلس و دستگاه‌های رسمی نیستند اما تاثیرگذارند و پیشینه‌ کار و خدمت در بخش‌های گوناگون مدیریتی کشور داشته‌اند دیدار کردم، ادامه داد: در حال حاضر به این نقطه رسیدیم که اکنون باید نقشه‌ راه گفت‌وگوی ملی را طراحی کنیم و ان‌شاالله در عمل گفت‌وگو را آغاز کنیم.

مازنی با بیان اینکه افزون‌بر کسانی که با آن‌ها صحبت کردیم شخصیت‌هایی را هم شناسایی کردیم که تاثیرگذارند و نتوانستیم هنوز حضوری خدمت آن‌ها برسیم نام‌های این افراد را تهیه کردیم، توضیح داد: افرادی همچون آیت‌الله مصباح یزدی تا سید محمد خاتمی. در اقتصاددان‌ها فرشاد مومنی  و در فعالان سیاسی عباس عبدی، آقایان باهنر و حداد و عارف نیز هستند. چهره‌های مختلف و اسامی بیش از صدتن از این افراد را تهیه کردیم و در گام نخست با جمعی از این افراد نشست‌هایی داشتیم که قرار شد این جلسات تداوم داشته باشد اما اجمالا نخستین جلسه‌ای که ما هم درون مجلس از نمایندگان منتخب داشتیم و هم بیرون از مجلس روی اصل  و ضرورت مسئله تاکید شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه همین که هسته این طرح شکل گرفت و جلسه تشکیل شده است یعنی اعلام آمادگی برای گفت‌وگو، توضیح داد: تاکید بر ضرورت انجام این طرح از طرف افراد مختلف، به معنای پذیرش گفتوگو به عنوان روش حل مسائل جامعه ایرانی است و اکنون بحث برسر این است که چه موضوعاتی را در دستور کار قرار دهیم که قاعدتا روی مسائل و موضوعات مشترک تاکید شده است که اختلافی نباشد. در هر صورت باید پیرامون این موضوعات هم همکاری کرده و به مرور اولویت‌ها را تعیین کنیم تا ان‌شاالله برخی از بن‌بست‌های موجود برای بازشدن قفل‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در جامعه،  با شاه‌کلید گفت‌وگو باز شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز