نماینده مردم شیراز در مجلس در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

انتقاد پارسایی از مسکوت ماندن طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع/ شکایت مردم از خودروسازان در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد/ وزرای مربوطه در خصوص افزایش قیمت خودرو به مجلس می‌آیند

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۱:۴۱:۱۰
کد خبر: ۷۱۸۵۸۵
انتقاد پارسایی از مسکوت ماندن طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع/ شکایت مردم از خودروسازان در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد/ وزرای مربوطه در خصوص افزایش قیمت خودرو به مجلس می‌آیند
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از مسکوت ماندن طرح ساماندهی خودورها در کمیسیون صنایع انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «بهرام پارسایی»، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار برنا، در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: به طور کلی در کمیسیون اصل نود رسیدگی به موضوع خوردروها چه وارداتی و چه صنایع خودروسازی داخلی همواره وجود داشته است. به زودی گزارش این موضوع در صحن مجلس ارایه و پیگیری های لازم انجام خواهد شد. در این خصوص با توجه به نظارت های کمیسیون اصل نود طرحی تهیه کرده‌ایم.

پارسایی افزود: متاسفانه شاهد خلاء‌های قانونی بسیار زیادی در حوزه واردات و خودروسازی داخلی هستیم. سعی کردیم در قالب یک طرح یک فوریتی که کلیات آن مورد تایید مرکز پژوهش های مجلس هم قرار گرفته است، آن خلاء ها رفع شود.

عضو کمیسیون اصل نود ادامه داد: متاسفانه در کمیسیون صنایع و معادن پیشنهاد مسکوت ماندن طرح (ساماندهی بحث خودورها و به خصوص آمار کشته‌های رانندگی) را دادند. جالب این است در جریان جلسات بررسی این طرح، همه روسای خودروسازان با تیم همراه و وزارت خانه مذکور با تیم کامل خود در جلسات حضور داشته و می توانستند بر روی این طرح تاثیر بگذارند. اما پیشنهاد مسکوت ماندن با توجه به مورد تایید بودن کلیات این طرح به صحن مجلس می آید.

او تنها راه بهبودی این شرایط را تصویب این طرح دانست و گفت: تنها راه بهبودی بازار خودرو تصویب این طرح و کلیاتش است. این طرح ممکن است نیاز به تغییرات داشته باشد اما تا وقتی خلاء قانونی داریم هیچ کسی پاسخگو نیست و هیچ نظارتی نمی شود. در این طرح نواقص صنعت خودروسازی برطرف خواهد شد.

پارسایی ادامه داد: باید در بحث خودروسازی نظارت داشته باشیم، کمااینکه یکی از این نواقص این است که نظارتی بر نحوه قیمت گذاری خودروسازهای داخلی وجود ندارد. خودروسازان به علت نبود این قانون هر قیمتی می خواهند لحاظ می کنند. نهایتا خودروسازان با چانه زدن پیشنهادهایشان را تصویب می کنند. امیدوارم با توجه به نابسامانی های اخیر و گلایه های شدید و به حق مردم، این طرح در مجلس تصویب شود. قرار است در هفته جاری وزارای مربوطه در صحن مجلس حضور یافته و به سوالات مردم پاسخ دهند.

پارسایی تاکید کرد: تا قانون مشخص نباشد، نمی توان نظارتی بر روی این افسارگسیختگی و خود رایی خودروسازهای داخلی داشته باشیم.

عضو کمیسیون اصل نود در پایان در خصوص شکایت مردمی گفت: بیشتر شکایات به کمیسیون اصل 90 در بحث صنعت خودروسازی چه در کیفیت، چه قیمت و چه در خدمات پس از فروش است. جدیدا شکایتی مطرح است در خصوص عدم پایبندی خودروسازها به تعهداتی که با مردم داشتند. برخی از مردم قرارداد بسته و خودرو خریدند اما خودرویشان تحویل داده نمی شود. همچنین از آنها خواسته شده که انصراف دهند و همان پول قبل دریافت شود به این بهانه که خودرو  و ارز گران شده است. این عدم تعهد و پایبندی با مشتریان خیلی شدت یافته و باعث افزایش شکایت مردم شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز