بانک‌ها به وام گیرندگان خسارت دیده مهلت دو ساله می‌دهند؛

ادامه تسهیلات دهی دولت به زلزله زدگان کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۳:۱۹:۱۹
کد خبر: ۷۲۱۱۷۸
ادامه تسهیلات دهی دولت به زلزله زدگان کرمانشاه
تصویبنامه هیات وزیران در خصوص امهال تسهیلات خسارت‌ دیدگان زلزله کرمانشاه توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیات وزیران در تاریخ ۲۰/۳/۱۳۹۷  مصوبه ای را که با پیشنهاد وزارت کشور و تائید سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر مهلت دو ساله به وام گیرندگان خسارت دیده ناشی از زلزله کرمانشاه را تصویب کرده است.

بر این اساس تسهیلات خسارت دیدگانی که پیش از زلزله کرمانشاه وام دریافت کرده بودند تا دو سال مهلت داده می شود. ضمن اینکه سود و جرائم این وام ها نیز از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، توسط سازمان برنامه و بودجه در بودجه سنواتی تامین می شود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در این مصوبه موظف شده ضمن نظارت بر اجرای این مصوبه گزارش مربوط را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.

زلزله ۷.۳ ریشتری شامگاه ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ در کرمانشاه خسارت های زیادی به جای گذاشت و ۱۲ هزار خانه روستایی و ۸ هزار خانه شهری به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد. بر این اساس کار نوسازی این خانه ها آغاز شد و خبرها حاکی از این است که کار نوسازی خانه های روستایی تا شهریور امسال و خانه های شهری تا سال آینده تمام می شود. در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد از مصوباتی که دولت در این زلزله به تصویب رسانده بود اجرایی شده است و سرعت عمل دولت در اجرای مصوبات بی نظیر بوده است.

پیش از این اصل تسهیلات پرداختی قبل از تاریخ ۲۱ آبان ۹۶ (زمان وقوع زلزله) به شهرستان اسلام آباد غرب ۶.۹۵۹.۲۲۸، گیلانغرب ۲.۸۳۲.۱۱۴، قصر شیرین ۱.۲۹۶.۷۲۶، سرپل ذهاب ۳.۲۵۲.۰۰۵، ثلاث باباجانی ۳۳۳.۵۳۴، پاوه ۲.۲۴۴.۹۷۶، روانسر ۱.۵۹۵.۷۶۰، جوانرود ۲.۳۷۵.۱۱۳، دالاهو ۱.۳۴۶.۰۹۵، بخش کوزران ۳۷۶.۶۴۶ و بخش ماهیدشت ۵۶۴.۰۰۰ میلیون ریال که مجموع آن ۲۳.۱۷۶.۱۹۷ میلیون ریال بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز