نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی:

عرضه سهام شرکت‌های سود‌آور دولتی نقدینگی را به مسیر درست هدایت می‌کند

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۵:۳۰:۰۵
کد خبر: ۷۲۳۵۴۴
عرضه سهام شرکت‌های سود‌آور دولتی نقدینگی را به مسیر درست هدایت می‌کند
انارکی گفت: دستور رئیس جمهوری می تواند نقطه عطفی باشد برای اصلاح این رویه تا علاوه بر این که مردم می توانند سرمایه خود را در جایی مطمئن سرمایه گذاری کنند، نقطه ضعف این شرکت ها یعنی نداشتن سرمایه نیز برطرف شود.

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص صحبت های رئیس جمهوری در رابطه با سامان بخشیدن به نقدینگی سرگردان در کشور گفت: متأسفانه یکی از معضلات اصلی اقتصاد کشور ما رشد نفدینگی از سال ها پیش است و تنها مربوط به دولت های یازدهم و دوازدهم نمی شود. همین نقدینگی همچون سیلابی است که اگر درست هدایت شود می توان به خوبی از آن بهره مند شد اما اگر آن را رها کنیم و برنامه ای برای هدایت این حجم از پول نقد در کشور نداشته باشیم، آسیب های جدی به اقتصادی وارد می شود . به اصطلاح اقتصاد کشور از درون پوک می شود.

وی ادامه داد: به هر حال حجم زیادی از این نقدینگی طی سالیان گذشته به دست مردم رسیده است و توسط آن ها پس انداز شده است. از طرف دیگر بسیاری از کارخانه ها و شرکت های دولتی که اوراق و سهام آن ها در بازار سرمایه عرضه نمی شود یا سود ده هستند یا پتانسیل زیادی برای سود آوری دارند که با اندکی سرمایه می توانند سود بسیاری را به صاحبان خود برسانند. متاسفانه دستگاه های دولتی در بحث سهام عدالت نشان داده بودند که رضایت چندانی ندارند، سهام شرکت های سود ده زیرمجموعه خود را به بازار سرمایه بیاورند اما این دستور رئیس جمهوری می تواند نقطه عطفی باشد برای اصلاح این رویه تا علاوه بر این که مردم می توانند سرمایه خود را در جایی مطمئن سرمایه گذاری کنند، نقطه ضعف این شرکت ها یعنی نداشتن سرمایه نیز برطرف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز