آغاز عملیات اجرایی فرآیند تولید UF۴ در اصفهان پس از ۹ سال

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۵:۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۲۴۹۲۳
آغاز عملیات اجرایی فرآیند تولید UF۴ در اصفهان پس از ۹ سال
عملیات اجرایی فرآیند تولید UF4 عصر دوشنبه با حضور 'محسن مهرعلیزاده ' استاندار اصفهان و ' محمد قنادی مراغه ای ' رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و چهره ماندگار علوم هسته ای در مجتمع UCF اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محسن مهرعلیزاده»، استاندار اصفهان، دوشنبه شب پس از بازدید از مجموعه ' UCF' اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: از روز دوشنبه عملیات طراحی و اجرای واحد جدید تولید 'UF4' در این مجموعه آغاز شد تا بتوانیم از ' UF6 ' غنی سازی شده که از سایر واحدهای چرخه تولید سوخت هسته ای کشور به این واحد ارسال می شود ' UF4 ' تولید کنیم. 

وی با اشاره به از سرگیری تولید ' UF6 ' در مجموعه ' UCF ' اصفهان اضافه کرد: بسیار خوشحالم که با دستور رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری، تولید ' UF6 ' پس از حدود 9 سال توقف بار دیگر در این مجموعه از سرگرفته شد. 

استاندار اصفهان افزود: اکنون برای رسیدن به تولید ' UF6 ' در حد ظرفیت مورد نیاز در مراحل میانی هستیم که امیدوارم در یک فاصله زمانی یک ماهه به تولید نهایی ' UF6 ' در حد ظرفیت مورد نیاز سوخت راکتور اتمی بوشهر و سایر راکتورهای کشور دست یابیم. 

وی ادامه داد: در بازدیدی که روز دوشنبه از مجموعه تولید سوخت هسته ای اصفهان داشتم ، خوشبختانه شاهد فعالیت جدی این مجموعه بودم. 

مهرعلیزاده افزود: خوشبختانه با تلاش دانشمندان هسته ای کشورمان مجموعه تولید سوخت هسته ای اصفهان دستاوردهای خوبی داشته و به خوبی توسعه یافته است و امیدواریم در سایه حمایت های ملت و فعالیت های دانشمندان هسته ای کشور و مجاهدت های مدیران، اهداف مردم عزیز کشورمان به خوبی محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز