در نامه سرگشاده سایه وند خطاب به حضرتی مطرح شد؛

وقتی همه اصول را نادیده می‌گیرید؛ چطور مردم به قانون شما امید داشته باشند؟

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۹:۲۸:۲۸
کد خبر: ۷۲۶۲۷۹
وقتی همه اصول را نادیده می‌گیرید؛ چطور مردم به قانون شما امید داشته باشند؟
مسئول کمیته مناطق و عضو حزب اعتماد ملی در رابطه با انتخاب غیرقانونی الیاس حضرتی، یکی از اعضای شورای مرکزی این حزب به عنوان قائم مقامی دبیرکل حزب، نامه ای سرگشاده خطاب به وی منتشر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن نامه «مهرداد سایه وند»، مسئول کمیته مناطق و عضو حزب اعتماد ملی در رابطه با انتخاب غیرقانونی الیاس حضرتی، یکی از اعضای شورای مرکزی این حزب به عنوان قائم مقامی دبیرکل حزب به شرح زیر است:

جناب آقای الیاس حضرتی نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید

با سلام

در ابتدای نامه نمایندگی شما در مجلس شورای اسلامی را متذکر شدم تا یادآوری کنم که شما مشغول قانونگذاری برای کشور هستید و باید بیش از هر کسی ملتزم به قانون باشید. همچنین عضویت شما در فراکسیون امید را یادآوری نمودم تا تأکید کنم منتسب به جریان اصلاحات و اصلاح طلبی می باشید.

وقتی در یک حزب همه اصول تشکیلاتی و قانونی را نادیده می گیرید چگونه مردم باید امید به تدوین قوانین مدرن و مترقی توسط شما داشته باشند؟ به فرض که تفویض اختیارات دبیر کل به شورای مرکزی را قانونی بدانیم، دعوت از اعضای شورای مرکزی بدون اعلام دستور جلسه توسط حضرتعالی چه جایگاه تشکیلاتی دارد؟ اگر پاسخ شما این باشد که ریاست شورای اجرایی را عهده دار بوده اید باید متذکر شوم که با تفویض اختیار به شورای مرکزی اساسا شورای اجرایی منحل شده و شما عضو عادی شورای مرکزی هستید و بس. لذا اولین جلسه باید با دعوت دبیر کل و یا قائم مقام او صورت پذیرد.

برگزاری انتخابات با اعضای شرکت کننده در جلسه غیر قانونی که با دعوت شما تشکیل شده عمل دیگری برخلاف اساس نامه توسط شماست. جالب آنکه سه نفر از شرکت کنندگان در جلسه آقایان محمدی، کریمی و خسروی یا عضو شورای مرکزی حزب دیگری هستند و یا به طور رسمی از حزب استعفا داده بودند و مورد پذیرش واقع شده است. و دو نفر بعد از برگزاری انتخابات به جلسه آمده و در رأی گیری غیر قانونی شرکت نداشته اند.

جناب آقای حضرتی؛ مردم با هزاران امید و آرزو به جریان اصلاح طلبی اعتماد کردند و یکی از دلایل این اعتماد شکل دادن به جامعه مدنی بود که یکی از الزامات آن احزاب واقعی می باشند. مردمی که امروز شاهد کودتای درون حزبی توسط مدعیان اصلاح طلبی هستند چگونه در انتخابات بعدی به اصلاح طلبان اعتماد کنند؟ شوربختانه رفتارهای شما منجر به ظهور پوپولیسم دیگر و آسیب بر ملک و ملت خواهد شد. ای کاش شعار معترضان دی ماه که می گفتند (( اصلاح طلب، اصول گرا دیگه تمومه ماجرا)) را می شنیدید. داشتن یک حزب و داشتن سمت قائم مقامی حزب هم نمی تواند موجب اعتماد مردم و راهیابی مجدد شما و دوستانتان به مجلس شود.

حزبی که بیش از ده سال کنگره برگزار نکرده و اعضای شورای مرکزی آن بر طبق اساسنامه سال هاست وجاهت قانونی ندارند همچنان تصمیم های غیر قانونی می گیرند. بعد از ده سال کنگره برگزار کردید و با تماشاچیان و اعضای اجاره ای به صورت قیام و قعود جایگاه غیر قانونی شورای مرکزی را خواهان شدید.

جناب آقای حضرتی!!! ادعای اصلاح طلبی با اصل اصلاح طلبی متفاوت است. آنچه امروز مردم را بیش از هر زمانی از اصلاح طلبان دور نموده و محبوبیت آنها را کاهش داده مشاهده رفتارهای اینگونه و عدم پایبندی واقعی مدعیان اصلاح طلبی به اصلاحات است. مردم گرچه ظاهرا ساکتند و چیزی نمی گویند، اگرچه شاید مسائل درونی حزب اعتماد ملی برای بسیاری از مردم بی اهمیت باشد ولی به دقت رفتارهای شما و نوع برخوردهایتان با پدیده های مختلف سیاسی و اجتماعی را رصد می کنند و نتیجه آن بروز جریان های نوکیسه و پوپولیست و آسیب رسیدن به کل کشور است.

جناب آقای حضرتی؛ از میان سایر دوستانتان در حزب اعتماد ملی که جریان جدید را طراحی و اجرا کرده اند بیش از هر شخص دیگری می توان شما را مخاطب و مورد نقد قرار داد چرا که ابتدا نماینده مجلس هستید و بیش از هر کسی باید مقید و ملتزم به قانون باشید و دوم اینکه عضو اصلاح طلب مجلس می باشید و طبق قاعده باید از شما انتظار پیشبرد و توسعه جامعه مدنی را داشت.

١٥ تیر ماه ٩٧

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز