سخنگوی دولت در پاسخ به برنا:

اینکه نفت ایران به صفر برسد حرف پوچ و بی ربطی است

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۳:۵۵:۲۶
کد خبر: ۷۳۰۲۲۶
اینکه نفت ایران به صفر برسد حرف پوچ و بی ربطی است
معاون رییس جمهور تاکید کرد اینکه نفت ایران به صفر برسد حرف پوچ و بی ربطی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد باقر نوبخت»، سخنگوی دولت، در پاسخ به سوال برنا در خصوص صفر شدن فروش نفت ایران و تلاش آمریکا در این زمینه گفت: نفت یک از انتظارات ما ازطرف های باقی مانده در قرارداد بین المللی برجام است. البته مسایل برجام فقط مربوط به نفت نیست. نظام بانکی، بیمه، پتروشیمی، صنایع و کشتیرانی و خیلی از موارد دیگر که در تحریم های 90 روزه و 180 روزه آمریکایی ها مطرح کردند، هم جزء ان است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: اینکه نفت ایران به صفر برسد حرف پوچ و بی ربطی است. در حال حاضر به دنبال مقابله با صفر کردن نفت نیستیم. هر آنچکه نفت می فروشیم، در برجام تعهد شده و هیچ محدودیتی در فروش نفتمان نباید داشته باشیم.  از کشورهایی که در برجام باقی ماندند انتظار داریم که تدبیر کنند که بتوانیم نفت خود را بفروشیم.

نوبخت افزود: انشالله از حقوق ملت در برجام دفاع خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در خصوص ابزار نارضایتی رئیس جمهور از بسته پیشنهادی اروپا گفت: انتظارمان این است که کشورها با سرعت بیشتری نسبت به تعهداتی که در برجام صورت گرفته، فعالیت کنند. ما قطعا دلخوریم و نسبت به وضع موجود معترضیم.

او گفت: بدون اینکه دو زار پول خرج کنیم و صدا و سیما کاری کند، ترامپ برای خود چهره منفور ایجاد می‌کند.

نوبخت در پایان تاکید کرد: ما هرچه که آنها بگویند حتی شوخی را جدی می گیریم و خودمان را برای آن آماده می کنیم. از فعالان اقتصادی مثل مردم بزرگوارمان انتظار داریم که همیشه در صحنه باشند. بهانه ای به دست دشمنان ندهیم که علامتی برای آن ها باشد که در اقتصادمان دچار مشکل هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز