عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اظهارات آقای قاضی عسکر صحیح نبود/ چرا باید ارز کشور در اختیار حجاج برای خرید کالا از کشور خبیثی مثل عربستان قرار گیرد؟

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۵:۴۸:۰۲
کد خبر: ۷۳۲۴۲۳
اظهارات آقای قاضی عسکر صحیح نبود/ چرا باید ارز کشور در اختیار حجاج برای خرید کالا از کشور خبیثی مثل عربستان قرار گیرد؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه ما گفتیم ارز حجاج با قیمت 3 هزار و 900 تومان در اختیارشان قرار گرفته نشود و یا آنجا که عنوان کردیم تنها برای قربانی کردن و کارهای ضروری ارز در اختیار حجاج قرار گیرد، باعث نارضایی رییس سازمان حج و زیارت شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ سید «ناصر موسوی لارگانی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگو با خبرنگار برنا درباره حذف ارز مسافرتی گفت: نکتهای را درباره ارزی که به حجاج تعلق میگرفت، عرض بکنم چون یکی از مصاحبهکنندها من بودم. متأسفانه جناب آقای قاضی عسکر یک بحثی را مطرح کردند که اصلا در  شأن ایشان نبود که این طور صحبت کنند. اینکه ما گفتیم ارز حجاج با قیمت 3 هزار و 900 تومان در اختیارشان قرار گرفته نشود و یا آنجا که عنوان کردیم تنها برای قربانی کردن و کارهای ضروری ارز در اختیار حجاج قرار گیرد، باعث نارضایی رییس سازمان حج و زیارت شد.

وی افزود: تاکید کردیم دادن ارز که پشتوانه ملی ما است برای خرید کالای بیکیفیت چینی در عربستان که کودکان یتیم یمن و مردم یمن را قتل عام میکند، درست نیست. ما تاکید کردیم، ارز برای خرید سوغات اختصاص ندهند و در فرودگاه امام خمینی و فرودگاههای دیگری زمینه را برای خرید برای حجاج فراهم کنند. حالا ایشان یک بحثی را مطرح کردند که حقیقتا این طور اظهارنظر صحیح نبود.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: بحث ارز مسافرتی، الان آنقدر برای آژانسها سود و استفاده دارد که مسافران را در ازای دریافت ارز رایگان به سفر خارجی می برند. هزینه ای که در سفرها برای مسافرین در نظر گرفته می شود، حدود 2میلیون، 2 و نیم میلیون تومان است اما در حدود 5 میلیون تومان ارز از مسافرین دریافت می کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید چنین ظلمی در حق کشور که در جنگ اقتصادی هستیم، وارد شود. در خزانهداری آمریکا اتاق جنگ علیه کشورمان تشکیل شده و هر روز تهدیدها و فشارها اضافه میشود. چرا باید ارزی که کشور با سختی به دست میآورد در اختیار من مسافری که میخواهم به دنبال تفریح بروم، قرار گیرد.

نماینده مردم فلاورجان اظهار کرد: برای بیماران و دانشجویان باید ارز اختصاص یابد اما من که توان و پول دارم که سفر بروم، باید ارز آن را آزاد تهیه کنم. به نظر من باید مانع پرداخت ارز مسافرتی شد زیرا ضرورتی ندارد.

وی در پایان گفت: به نظر من حذف ارز مسافرتی هرچه سریعتر اگر نیاز به قانون دارد در کمیسیون اقتصادی در مجلس تصویب شود. اگر هم نیاز به قانون ندارد خود دولت و بانک مرکزی از پرداخت ارز مسافرتی به مسافرانی که غیرضرور به مسافرت میروند، جلوگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز