دولت ونزوئلا اعلام کرد؛

بازداشت ۶ نفر از سوءقصد کنندگان به جان رییس جمهور

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۱۲:۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۳۷۷۵۳
بازداشت ۶ نفر از سوءقصد کنندگان به جان رییس جمهور
مقام های دولت ونزوئلا اعلام کردند که شش نفر مظنون در ارتباط با پرونده مربوط به سوءقصد به جان 'نیکلاس مادورو' رییس جمهوری این کشور بازداشت شدند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام های دولتی روز دوشنبه اعلام کردند که این افراد مظنون به استفاده از مواد منفجره در پهپادهایی هستند که در مراسم رژه روز گذشته با حضور نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا منفجر شد.


دولت کاراکاس می گوید که گروههای مخالف با همکاری عواملی در آمریکا و کلمبیا در این سوءقصد به جان نیکلاس مادورو دست داشتند. این در حالی است که مخالفان هشدار داده اند دولت مادورو ممکن است از این حادثه به عنوان بهانه ای برای سرکوب بیشتر مخالفانش استفاده کند.


این حادثه ناکام در حالی رخ داد که ونزوئلا ماههاست با بدترین چالش های اقتصادی و اجتماعی چند دهه اخیر خود از جمله کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار شدید روبرو بوده است. مادورو اعلام کرده کشورش درگیر جنگ اقتصادی تحت هدایت امریکا است اما مخالفان، دولت کاراکاس را به سوءمدیریت متهم کرده اند.


نستور رورول وزیر کشور ونزوئلا در توضیح جزئیات بیشتر از این حادثه ناکام اعلام کردند که عوامل این سوءقصد می خواستند، دو فروند پهپاد را که هر کدام حدود یک کیلوگرم مواد منفجر حمل می کردند به سوی محل سخنرانی مادورو هدایت کنند. یکی از پهپادها در آسمان بالای محل استقرار رئیس جمهوری ونزوئلا منفجر شد اما نیروهای ارتش موفق شدند پهپاد دیگر را متوقف کنند.


وزیر کشور ونزوئلا تصریح کرد: ما شش تروریست و عامل این حمله ناکام را در اختیار داریم. در ساعات آینده بازداشت های بیشتری در مورد این حمله انجام خواهد شد.


پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا نیز اعلام کرد که هدف عوامل این حمله از بین بردن مقامات ارشد ونزوئلا از جمله مادورو بود.


پیش از این جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه اتهام دست داشتن در طرح سوءقصد به جان «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا را رد کرد.


بولتون گفت: قاطعانه می‌گویم دولت ایالات متحده هیچ‌گونه دخالتی در این موضوع (سوءقصد) نداشته است.

وی افزود: ممکن است حتی خود رژیم مادورو یک سوءقصد نمایشی تدارک دیده باشد.
بولتون از کاراکاس خواست که اگر مدرکی دال بر دخالت آمریکایی‌ها و نقض قوانین کیفری این کشور دارد، ارائه دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز