در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌ها مطرح شد؛

هشدار دادستان کل کشور درباره نفوذی ها

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۸:۳۸:۳۳
کد خبر: ۷۳۹۶۲۳
هشدار دادستان کل کشور درباره نفوذی ها
دادستان کل کشور با هشدار نسبت به برنامه ریزی دشمن برای مسئله نفوذ، گفت: دشمن روی مسئله نفوذ خیلی حساب باز کرده است و نفوذ همیشه به معنای جاسوسی نیست بلکه گاهی عوامل نفوذ ماموریت دارند که بسترسازی کنند و بتوانند در اتاق‌های تصمیم گیری روی تصمیم گیران اثرگذار باشند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست هم اندیشی با مدیران عامل خبرگزاری‌ها و مدیران مسئول رسانه‌ها ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز خصوصا شهدای خبرنگار و تسلیت شهادت امام جواد (ع) با یادآوری حدیثی توفیق الهی، مواظبت از خود و پذیرش نصیحت از ناصح مشفق را سه اصلی دانست که به فرموده آن امام بزرگوار برای هر انسان مومنی در پیمودن مسیر کمال لازم است.

وی با ارزشمند توصیف کردن کار رسانه‌ها، به بیان انتظاراتی که از مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، پرداخت و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس صحیح و متقن، حوادث و مسایل جامعه را به گوش همگان و از جمله مدیران یک دستگاه برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با یادآوری نقش رسانه‌ها در هدایتگری و حرکت جامعه به سمت سعادت، تلاش مضاعف دشمنان، جیره خواران داخلی، اپوزیسیون خارج نشین و سرسپردگان منطقه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و با بیان پیشنیه تاریخی این دشمنی‌ها، افزود: همه دنیا شاهد بود که دشمنان و شرق و غرب و عوامل منطقه‌ای در هشت سال دفاع مقدس دست به دست هم داده تا با راه اندازی جنگ نظامی، نظام جمهوری اسلامی را توسط یک سرسپرده و نوکر جیره خوارشان به نابودی بکشانند که موفق نشدند و لذا امروز جنگ اقتصادی و فرهنگی را به راه انداخته‌اند.

دادستان کل کشور ادامه داد: دشمنان با تشکیل اتاق فکر و هدایت افکار به دنبال این هستند که به اهداف شوم خود برسند و دیگر پرده پوشی هم ندارند و به صراحت و به صورت ملموس و محسوس، هم هدفشان را دنبال می‌کنند و هم از طرح ابزار‌هایی که در این زمینه به کار گرفته‌اند، ابایی ندارند.

وی با بیان اینکه دشمن همه توان و اسباب و عوامل را به کار گرفته تا بتواند به نظام و ملت بزرگوار و سرافراز ایران ضربه بزند، این کینه توزی دشمنان را ناشی از پشتیبانی ملت از نظام و جریان برخاسته از ایران دانست که طوفانی را در منطقه و دنیا ایجاد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که سرچشمه این حرکت را به زعم خودشان بخشکانند و برای تحقق این نقشه شوم درصدد هستند که اعتماد به نظام و مدیران را به انحای مختلف در بین مردم تضعیف می‌کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به نقشه دشمنان برای بزرگنمایی فساد در کشورمان، اظهار کرد: دشمنان، فساد در کشورمان را گسترده و غیر قابل جمع آوری نشان می‌دهند درحالیکه مطابق آمار مرکز بین الملل، هیچ کشوری فاقد عنصر فساد نیست، ولی در مورد کشور ما آنچنان تبلیغ می‌کنند که گویی همه نظام را فساد گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: در مراجعات مردمی و افواه عامه مردم، به گونه‌ای این مسایل را رواج می‌دهند که خیلی‌ها باور دارند فساد تاروپود نظام را گرفته است؛ اگرچه در نظام جمهوری اسلام فسادِ کم هم زیاد است؛ اما اینچنین که موریانه فساد به بدنه نظام افتاده و همه را از بین می‌برد، نیست.

وی تمرکز دشمن بر دگرگون سازی هویت اسلامی و انقلابی به خصوص در نسل جوان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در فضای مجازی همه توان را به کار گرفته‌اند که هویت و اخلاق اسلامی و انقلابی را دگرگون سازند.

دادستان کل کشور با هشدار نسبت به برنامه ریزی دشمن برای مسئله نفوذ یادآور شد: دشمن روی مسئله نفوذ خیلی حساب باز کرده است و نفوذ همیشه به معنای جاسوسی نیست بلکه گاهی عوامل نفوذ ماموریت دارند که بسترسازی کنند و بتوانند در اتاق‌های تصمیم گیری روی تصمیم گیران اثرگذار باشند.

این مسئول عالی قضایی هدف دشمنان از تحریم و جنگ اقتصادی را وارد آوردن فشار به مردم و کناره گیری مردم از پشتیبانی و حمایت نظام عنوان کرد و در برابر همه برنامه ریزی آن‌ها آیه شریفه "یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ مى‌ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید " را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دشمنان کورخوانده‌اند، چهل سال است که به دنبال این هستند و بعد از این هم تیرشان به سنگ خواهد خورد و باید در مقابل دشمن هوشیار و مراقب بود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خطاب به اصحاب رسانه، آن‌ها را هدایتگر اندیشه، افکار و خط مشی سیاسی و فکری جامعه نامید و گفت: بزرگترین رسالت مطبوعات در نظام اسلامی، خط و جهت دهی در جامعه بر اساس معارف اسلامی، انعکاس مطالبات به حق مردم و بیان انتقادات سازنده است.

وی مطبوعات را از انعکاس حب و بغض‌های سیاسی در مطالبشان برحذر داشت و از آن‌ها خواست که با تاسی از کلام امام علی (ع) که می‌فرمایند: " لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ" پس از بررسی صحت و سقم اخبار نسبت به انتشار آن اقدام کنند..

دادستان کل کشور با خاطرنشان کردن آیه شریفه ٨٣ سوره نسا، رسالت رسانه‌ها در نشر اخبار به خصوص در وضعیت کنونی کشور را مهم دانست و تاکید کرد که با توجه به نقش مدعی العمومی دادستانی، رسانه‌ها پیشنهادات خود در این زمینه را مطرح نمایند.

این مسئول عالی قضایی هدف از این نشست را یافتن راه‌هایِ موثر واقع شدن دانست و از مدیران رسانه‌ها خواست که با اداره کل مسایل فرهنگی دادستانی کل کشور ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری پیشنهاد داد که رسانه‌ها با تشکیل اتاق فکر، ضمن مطالعه و جمع بندی آسیب‌های اجتماعی، راه برون رفت را نیز طرح نمایند.

در ادامه مدیران رسانه به طرح دغدغه‌ها و مطالب مورد نظر خود پرداختند.

نظر شما
پرونده ویژه