برای ارائه گزارش درباره اهداف عربستان در یمن؛

ترامپ تنها ۳۰ روز مهلت دارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۰:۵۵:۳۳
کد خبر: ۷۴۰۶۰۴
ترامپ تنها ۳۰ روز مهلت دارد
براساس قانون اختیار دفاع ملی آمریکا، دولت دونالد ترامپ ۳۰ روز مهلت دارد تا گزارشی‌ درباره اهداف عربستان و امارات در یمن به کنگره ارسال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه در پایگاه نظامی فورت درام نیویورک لایحه بودجه نظامی آمریکا به ارزش ۷۱۷ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۱۹ به امضا رساند.

قانون دفاعی جدید تاکید دارد، از ۳۰ روز بعد از اجرایی شدن این قانون، رئیس‌جمهوری آمریکا موظف است به کمیته‌های مرتبط کنگره از جمله درباره اهداف نظامی و سیاسی عربستان و امارات در یمن و اینکه آیا کمک آمریکا به ائتلاف تحت امر عربستان به پیشرفت چشمگیری در راستای تحقق آن اهداف منجر شده است یا خیر اطلاع‌رسانی کند.

براساس این قانون، دولت آمریکا همچنین باید جزئیاتی از اقدامات عربستان برای جلوگیری از وقوع تلفات به غیرنظامیان یمنی و اینکه آیا کمک آمریکا به کاهش شمار تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی تحت امر عربستان منجر شده است یا خیر گزارش ارائه کند.

هفته گذشته رسانه‌های یمنی از حمله هواپیماهای ائتلاف تحت امر عربستان به اتوبوسی در یک بازار شلوغ واقع در استان صعده در شمال یمن خبر دادند. این حمله به کشته شدن دست‌کم ۵۰ تن و زخمی شدن ۷۷ تن دیگر منجر شد. بیش از نیمی از کشته‌شدگان کودکان زیر ۱۵ سال بودند.

براساس قانون اختیار دفاع ملی آمریکا، دولت ترامپ باید منابع حمایت خارجی از حوثی‌ها شامل کمک مالی، انتقال تسلیحاتی، طراحی عملیاتی، آموزش و کمک مشاوره‌ای را در فهرستی ارائه کند.

گزارش دولت آمریکا همچنین باید شامل گزارشی از قابلیت اجرای تحریم‌های آمریکا و تحریم‌های بین‌المللی علیه حوثی‌ها و افراد یا نهادهایی باشد که حمایت مادی از نیروهای حوثی به عمل می‌آورند.   

علاوه بر این، قانون مذکور تاکید دارد دولت آمریکا باید تاثیر عملیات‌های نظامی ائتلاف تحت امر عربستان در یمن بر تلاش‌های کمپین ایالات متحده برای شکست القاعده در شبه جزیره عربی و گروه تروریستی داعش را ارزیابی کند.

یمن سال‌هاست شاهد درگیری خشونت‌بار میان دولت و نیروهای حوثی است. این درگیری در مارس ۲۰۱۵ شدت یافت و ائتلاف تحت امر عربستان حملات هوایی علیه حوثی‌ها را به درخواست دولت یمن آغاز کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز