جلودارزاده:

افزایش قدرت رئیس‌جمهور لازمه مقابله با تحریم‌هاست/ حادثه مدرسه فیضیه پس از طرح سوال از روحانی جای تامل دارد

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۷:۰۶:۲۹
کد خبر: ۷۴۶۴۳۱
افزایش قدرت رئیس‌جمهور لازمه مقابله با تحریم‌هاست/ حادثه مدرسه فیضیه پس از طرح سوال از روحانی جای تامل دارد
نماینده تهران تاکید کرد: مطرح کردن سؤال از رئیس‌جمهور بی‌سیاستی برخی از نمایندگان است چراکه وقتی مسئله سؤال از رئیس‌جمهور مطرح می‌شود در جامعه هم متأسفانه شاهد برخوردهای تندی خواهیم بود به‌طور مثال اتفاقی که در مدرسه فیضیه قم رخ داد که دیدیم به حیثیت روحانیت معظم شیعه و به حوزه‌های علمیه هم حتی تعرض کردند.

 

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه فردای مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور اعلام کرد: در شرایطی که کشور با مشکلات مختلفی روبرو است و رئیس‌جمهوری باید بیشتر از هر زمان دیگر قدرت و مشروعیتش در مقابل کشورهای دیگر به اثبات برسد مطرح کردن سؤال از رئیس‌جمهور بی‌سیاستی برخی از نمایندگان است.

وی با بیان اینکه سؤال و استیضاح حق نمایندگان مجلس است، گفت: وقتی مقام مسئول به مجلس می‌آید با توضیحاتی که ارائه می‌کند، باعث شفافیت مسائل می‌شود و بعد مجلس در مورد وارد بودن سؤال یا مثبت بودن استیضاح تصمیم می‌گیرد که این روال کار مجلس بوده و هست اما در مورد مساله سوال از رئیس‌جمهور باید گفت این موضوع تاکنون خیلی کم اتفاق افتاده است و بیشتر سعی شده عملکرد وزرا موردتوجه قرار بگیرد و قضیه در همین‌جا ختم شود.

جلودارزاده با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان تصمیم گرفته‌اند از رئیس‌جمهور در خصوص برخی از مسائل سؤال بپرسند، افزود: به نظر می‌رسد در شرایطی که کشور با مشکلات مختلفی روبرو است و رئیس‌جمهوری باید بیشتر از هر زمان دیگر قدرت و مشروعیتش در مقابل کشورهای دیگر به اثبات برسد مطرح کردن سؤال از رئیس‌جمهور بی‌سیاستی برخی از نمایندگان است چراکه وقتی مسئله سؤال از رئیس‌جمهور مطرح می‌شود در جامعه هم متأسفانه شاهد برخوردهای تندی خواهیم بود که جای تامل دارد به‌طور مثال اتفاقی که در مدرسه فیضیه قم رخ داد که دیدیم به حیثیت روحانیت معظم شیعه و به حوزه‌های علمیه هم حتی تعرض کردند.

این نماینده مردم تهران گفت: این موضوع در حال حاضر پیش‌آمده و مجلس باید عاقلانه در این خصوص برخورد و نظر خود را اعلام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه همه مشکلات ما را نمی‌توان به گذشته تعمیم داد، گفت: البته عناصر مربوط به گذشته مشکلاتی را ایجاد می‌کنند اما سیاست‌های مربوط به گذشته نباید مورداستفاده قرار بگیرد.

وی افزود: سؤال از رئیس‌جمهور شاید باعث شود تا دولت نگاه واقع‌بینانه‌تری به آینده داشته باشد.

جلودارزاده در پاسخ به این سؤال که آیا استیضاح پی‌درپی وزرا باعث کاهش کارآیی مجلس نخواهد شد، گفت: به‌هرحال وقت مجلس به مسائل جانبی تلف می‌شود.

جلودارزاده افزود: وقتی نیت‌ها، نیت‌های اصلاح‌گرایانه نباشد نتیجه آن این است که اصلاحاتی را در پی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امیدوار هستیم همه رضای خدا را هم در نظر بگیرند و نتیجه تصمیماتی که می‌گیرند برای کشور خیر باشد.

منبع: ایلنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز