اولین جلسه پارلمان جدید عراق امروز تشکیل می شود؛

روز سرنوشت ساز عراق/ «البناء» منتظر حضور کُردها

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۵:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۴۸۶۶۹
روز سرنوشت ساز عراق/ «البناء» منتظر حضور کُردها
بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق پس از اعلام موجودیت فراکسیون‌های اکثریت هر یک از ائتلاف‌های مقتدی صدر و هادی العامری در هاله‎ای از ابهام قرار گرفته است تا تکلیف آن با تشکیل نخستین جلسه پارلمان جدید عراق مشخص شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمان عراق با محوریت «مقتدی صدر» رئیس ائتلاف سائرون یکشنبه شب در حالی اعلام شد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق که شانس بیشتری را برای تصدی سمت نخست وزیری پیدا کرده است، بیش از دیگران راضی به نظر می‎رسد.

رضایت العبادی رئیس ائتلاف النصر بدین جهت است که این فراکسیون می‎تواند 177 کرسی پارلمان را از آن خود کند که در اینصورت می‌تواند برای بار دوم به عنوان نخست وزیر عراق انتخاب شود.

153592115198320600

ساعاتی پس از اعلام موجودیت این فراکسیون، ائتلاف الفتح به ریاست العامری و ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی به همراه سایر ائتلاف‌های و جریان‌های سیاسی همسو تشکیل جلسه دادند تا آنها نیز تشکیل فراکسیون اکثریت با نام را اعلام کنند. آنها معتقدند کردها نیز به ائتلاف البنا می پیوندند.

فراکسیون اکثریت با محوریت هادی العامری نیز پس از ختم جلسه، اعلام تشکیل فراکسیون اکثریت در قالب ائتلاف «البناء» کرده است و بدین ترتیب این جلسه روز دوشنبه پارلمان عراق است که تکلیف این موضوع را تعیین می‎کند.

153592584342562800

قرار است اولین جلسه پارلمان جدید عراق امروز دوشنبه برای اعلام رسمی تشکیل فراکسیون اکثریت(بزرگترین فراکسیون پارلمان) تشکیل شود و تا قبل از جلسه پارلمانی روز دوشنبه معلوم نیست که کدام فراکسیون، بزرگترین فراکسیون پارلمانی محسوب می‌شود؛ چرا که تا پیش از نشست رسمی روز دوشنبه پارلمان عراق، نمی‌توان بصورت قطعی، از فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون اکثریت نام برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز