رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با برنا:

گزارش طرح "افزایش نمایندگان" به صحن علنی می‌آید/ طرح شفافیت آرا منتفی نشده است

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۶:۴۸:۵۱
کد خبر: ۷۵۱۱۸۸
گزارش طرح افزایش نمایندگان به صحن علنی می‌آید/ طرح شفافیت آرا منتفی نشده است
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: قریب به 9 ماه است که بر روی طرح افزایش نمایندگان کار شده و به اتمام رسیده است.

«محمدجواد کولیوند»، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "طرح افزایش نمایندگان" گفت: قریب به 9 ماه است که روی طرح افزایش نمایندگان کار شده و به اتمام رسیده اما دولت بار مالی آن را نپذیرفته است. وقتی بحث طرح مطرح باشد و دولت بار مالی آن را نپذیرد، می‌شود اصل 75 قانون اساسی. تفسیر شورای نگهبان درباره اصل 75 قانون اساسی این است که اگر طرحی، درآمد دولت را کاهش دهد و هزینه دولت را بالا برد قابل طرح نیست.

او ادامه داد: تعدادی از نمایندگان با رییس مجلس صحبت کرده اند تا طرح به صحن علنی بیاید و اگر قرار است تصمیمی روی آن گرفته شود، در صحن علنی اتخاذ شود و قرار است که گزارش آن به صحن بیاید. این طرح قبلا تقدیم هیات رییسه شده و به کمیسیون شورا ها هم آمده و کمیسیون‌ها کار آن را تمام کرد و فقط ارائه گزارش آن به صحن علنی مانده است.

او در خصوص مخالفت نمایندگان با فوریت طرح شفاف سازی آراء گفت: این طرح سر جای خودش است. فوریت یعنی 48 ساعته به طرح رسیدگی کردن و این وقت کمی است، یک فوریت هم یعنی یک ماهه رسیدگی کردن. نکته این است که نمایندگان با فوریت این طرح مخالفت کردند نه با خود طرح. باید وقت بیشتری در نظر گرفته شود تا رسیدگی کامل صورت گیرد و بعد طبق روال معمولی در کمیسیون رسیدگی و به صحن علنی مجلس بیاید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز