دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

موافقت وزیر صمت برای آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک/ ۱۴ هزار خودرو در گمرکات سراسر کشور ترخیص می‌شوند/ رنو به تنهایی ۲۰ هزار خودرو در بندر جبل‌علی دبی دارد

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۱:۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۵۲۳۳۳
موافقت وزیر صمت برای آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک/ ۱۴ هزار  خودرو در گمرکات سراسر کشور ترخیص می‌شوند/ رنو به تنهایی ۲۰ هزار خودرو در بندر جبل‌علی دبی دارد
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه 14 هزار دستگاه از مدل های مختلف خودرو در گمرکات سراسر کشور مانده اند، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت با نظر مساعد به واردات خودرو این درخواست را تقدیم رییس جمهور کردند.

«مهدی دادفر»، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، گفت: طی جلسه ای که 11 شهریور ماه با کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برگزار شد، قرار بر تسهیل واردات آنچه در گمرکات دپو شده به جز آن مواردی که جز تخلفات محسوب می شوند، مطرح شد. در این جلسه مدیران عامل خودروسازان نیز حضور داشتند.

دادفر گفت: دلیل این جلسه بالارفتن قیمت خودرو بود که مدیرکل خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند.

او به صحبت های مسئولین وزارت صمت اشاره کرد و گفت: مسئولین حاضر در جلسه اعلام کردند که نظرمان در بازگشت واردات خودرو و ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک مساعد است و گردش کار نیز انجام داده ایم. همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با نظر مساعد این درخواست را تقدیم رییس جمهور کردند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در این جلسه اعلام شد که از تاریخ 97/3/30 هر کالایی که در گمرکات موجود بود به جز خودرو قابلیت ترخیص دارد که وزارت صمت قول مساعدت داده تا خودروها نیز ترخیص شوند اما درحال حاضر انجام نشده و ما نیز منتظر هستیم.

دادفر با بیان اینکه 14 هزار دستگاه از مدل های مختلف خودرو در گمرکات سراسر کشور مانده اند، گفت: شرکت رنو به تنهایی 20 هزار خودرو در بندر جبل‌علی دبی دارد که با مدارک و مستنداتی که ارائه کردیم، نمی تواند این تعداد خودرو را واردات کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز