معاون رئیس جمهوری:

یاد رئیسعلی دلواری همیشه در تاریخ زنده است

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۶:۲۴:۳۲
کد خبر: ۷۵۲۸۷۹
یاد رئیسعلی دلواری همیشه در تاریخ زنده است
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: یاد و خاطره حماسه رئیسعلی دلواری در مبارزه با استعمار پیر همیشه در تاریخ زنده می ماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسینعلی امیری روز پنجشنبه در بازدید از موزه رئیسعلی دلواری در بندر دلواراستان بوشهر افزود: حرکت سردار جنوب در مقابله با استعمار پیر انگلیس برآمده از آموخته های دینی و مذهبی بود و امروز یکی از افتخارات مهم کشور و تاریخ استان بوشهر است. 


وی اظهارداشت: شهید رئیسعلی دلواری ها در این منطقه بودند که بعنوان مرزداران کشور نسبت به وظیفه اسلامی و ملی خود در مقابل حفظ کیان کشورشان عمل کردند. 


امیری با اشاره به اهمیت واژه جهاد یادآورشد: آنچه کیان اسلام را در طول تاریخ از گزند تجاوز بیگانگان حفظ کرده واژه جهاد است. 


معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: رئیسعلی دلواری و همرزمانش در آن برهه زمانی نسبت به وطن خود احساس تکلیف دینی، شرعی و جهادی کردند و در روزگاری که خاک مقدس این کشور مورد تعدی دشمن قرار گرفته بود ایستادند و از این آب و خاک محافظت کردند. 


وی تاکید کرد: آثار موجود در موزه رئیسعلی دلواری ثابت می کند که اعتقادات شهید سردار جنوب ناشی از رشادت، فداکاری، فرهنگ جهاد و شهادت است. 


امیری افزود: همین روحیه شهادت و ایثار بود که باعث شد حماسه هشت سال دفاع مقدس در این کشور رقم بخورد و مردم ایران اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورشان به دست دشمن بیفتد و با سرافرازی این دوران را پشت سر گذاشتند. 


وی برضرورت تقویت روحیه جهاد، شهادت و احساس تکلیف در بین جوانان تاکید کرد. 


معاون پارلمانی رئیس جمهوری چهارشنبه شب برای شرکت در شورای اداری، افتتاح اورژانس هوایی بوشهر، سد تنگ ارم دشتستان، بازدید از موزه رئیسعلی دلواری و بافت قدیم بوشهر وارد استان بوشهر شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز