فعال سیاسی اصلاح طلب:

اجازه خدشه به کشور توسط ترامپ را ندهیم/ ترامپ در جلسه شورای امنیت موفق نخواهد شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۵:۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۵۵۵۹۰
اجازه خدشه به کشور توسط ترامپ را ندهیم/ ترامپ در جلسه شورای امنیت موفق نخواهد شد
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ایران باید در زمینه همکاری با سازمان ملل و کشورهای اروپایی فعال تر عمل کند و در منطقه اجازه ندهد، ترامپ به قواعد متعارف بین المللی خدشه وارد کند.

«غلامرضا ظریفیان»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص جلسه شورای امنیت و برگزاری این جلسه با محوریت ایران گفت: از زمانی که ترامپ روی کار آمده همه تلاشش این است که بار سنگین بحران هایی که در خاورمیانه وجود دارد را بر گردن ایران بیندازد.

او گفت: ترامپ می خواهد بین کشورهای عربی به ویژه عربستان، اسراییل و آمریکا همگرایی ایجاد کند که تا حدی موفق بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: ترامپ همه امکاناتش را به کار گرفته تا ایران را در عرصه داخلی و همچنین عرصه بین المللی تحت فشار  قرار دهد، به ویژه هدفش این است که ایران را به دوره ماقبل برجام برگرداند.

ظریفیان با بیان اینکه از دیدگاه ترامپ، برجام یک فرصت طلایی برای ایران بوده که خود را از فشار سنگین شورای امنیت و سازمان ملل برهاند، افزود: نوع رفتار و کنش ترامپ به گونه ای است که نمی‌تواند اجماع ایجاد کند. ما باید در داخل مراقبت ویژه ای داشته باشیم تا دشمنان فرصتی برای تفرقه پیدا نکنند.

او با تاکید بر اینکه در این عرصه، سیاست خارجی هوشمندانه می طلبد تا در چرخه اقدامات ترامپ قرار نگیریم، تصریح کرد: ترامپ موفق نخواهد شد زیرا توانایی اجماع را ندارد و نحوه برخوردهایی که با سایر کشورها دارد بیانگراین است نمی تواند این کار را انجام دهد. اما توسط اهرم هایی که دارد می تواند به ایران فشار وارد کند.

او با بیان اینکه ترامپ "شو" اجرا می کند و در این "شو" یارگیری می کند، افزود: نظام بین الملل هوشمند تر از این است که درگیر سیاست های ترامپ شود و ما نیز باید هوشمندانه در این عرصه وارد شده و از توانایی های استدلالی خودمان در عرصه بین الملل استفاده کنیم.

این فعال سیاسی تشریح کرد: شورای امنیت یک پروتکل دارد و ترامپ با لابی گری می خواهد جلسه جنجالی و  پر سر و صدا با تکیه بر افکار عمومی راه بیاندازد.

ظریفیان بیان کرد: ایران باید در زمینه همکاری با سازمان ملل و کشورهای اروپایی فعال تر عمل کند و در منطقه اجازه ندهد، ترامپ به قواعد متعارف بین المللی خدشه وارد کند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز