یک حقوقدان:

بگم بگم‌های احمدی نژاد برای امروز و دیروز نیست/ ترامپ میز قمار را با میز شورای امنیت اشتباه گرفته است

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۵:۰۶:۲۳
کد خبر: ۷۵۵۶۴۰
بگم بگم‌های احمدی نژاد برای امروز و دیروز نیست/ ترامپ میز قمار را با میز شورای امنیت اشتباه گرفته است
یک حقوقدان گفت: رئیس جمهور آمریکا قمار باز بوده و میز قمار را با میز شورای امنیت اشتباه گرفته است.

«نعمت احمدی»، حقوقدان، در خصوص ادعاهای اخیر احمدی نژاد به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: این نوع گفتمان آقای احمدی نژاد مسبوق به سابقه است، بگم بگم هایش برای امروز و دیروز نیست. اگر ایشان وطن پرست هستند و ادعای مردمی بودن دارند، بگویند پول ها کجاست؟!

این وکیل دادگستری درباره اهمیت تصویب FATF تاکید کرد: شفافیت مورد پسند خیلی ها نیست و باید این لایحه تصویب شود. تا زمانی که در نقل و انتقالات مالی شفافیت نباشد از کجا بدانیم، درست صورت می‌گیرد و منشأ دقیقی دارد. اصل 53 قانون اساسی می گوید "همه درآمدهای دولت باید به خزانه برود و هزینه های آن باید طی بودجه سالانه از خزانه بیرون آید".

او درباره اظهارات احمدی نژاد مبنی بر ارائه یارانه 1 میلیونی به مردم تصریح کرد: اینکه آقای احمدی نژاد می گوید، یک میلیون تومان به هر نفر  پول می دهد، در همان تاریخی که یارانه 45 هزار تومانی به مردم داد، حدود پانزده حامل  انرژی مثل بنزین و گازوئیل و نان و... را گران کرد. ایشان ماهی دادند و ماهیگیری یاد ندادند و با این کار یک تورم ایجاد کردند.

احمدی بیان کرد: احمدی نژاد ریاضیات بلد نیست. کجا می شود 1 میلیون تومان یارانه به مردم داد. مردم صدقه نمی خواهند بلکه اشتغال و امنیت شغلی می خواهند. این حرف ایشان به همان اندازه واقعی است که بقیه ادعاهایشان در گذشته واقعی بود.

این حقوقدان در خصوص جلسه شورای امنیت و ادعاهای ترامپ گفت: هر یک از کشورهای شرکت کننده در این مجمع می توانند 5 نماینده داشته باشد. در این دوره اخیر حدودا دو سوم اعضا، در سطح وزیر، رئیس جمهور و نخست وزیر شرکت می کنند. سران کشورها می توانند از این فرصت استفاده کرده و دیدگاه های خود را بیان کنند.

او با اشاره به اینکه امسال این مجمع در شرایطی متفاوت نسبت به همه سال های گذشته برگزار می‌شود، افزود: ترامپ چند ماه پیش از برجام خارج شد. فرصت مناسبی است تا آقای روحانی به نیویورک برود و چکیده برجام، تعهدات دولت ایران و نظارت های آژانس و مظلومیت ایران را بازگو کند.

او ادامه داد: دشمنان ایران (ترامپ، عربستان، نتانیاهو) علیه کشورمان یک طرفه جو سازی کرده لذا حتما باید آقای روحانی شرکت و تیم قوی داشته باشد. همچنین متن سخنرانی حقوقی و سیاسی نوشته شده و از منافع ایران دفاع شود.

این حقوقدان اظهار کرد: ریاست جلسه شورای امنیت را ترامپ بر عهده دارد و مسئله ایران در آن بحث خواهد شد. این تعجب برانگیز است که رئیس جمهور ما نرود. بر اساس ماده 37 منشور ملل متحد "کشوری که موضوع آن در شورای امنیت مطرح می شود حق شرکت در آن جلسه و دفاع از خودش را دارد". اگر ایشان شرکت نکند حق طبیعی مردم ادا نمی شود. ما رأی دادیم که از حقوق ملت دفاع کنند. این بهترین موقعیت برای ایران است که آقای روحانی رو در روی ترامپ در شورای امنیت بنشیند و سخنان بی اساس او را پاسخ دهد.

احمدی در پایان افزود: ترامپ قمار باز بوده و میز قمار را با میز شورای امنیت اشتباه گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز