وزارت صنعت اعلام کرد؛

۲۵۴ میلیارد ریال کالای احتکاری در پنج ماه کشف شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۲۰:۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۶۱۲۸۶
۲۵۴ میلیارد ریال کالای احتکاری در پنج ماه کشف شد
مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارزش کل کشفیات کالاهای احتکار شده در انبارها در پنج ماه نخست امسال را 254 میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد قبله»،  مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه افزون بر 157 هزار فقره بازرسی انبارها صورت گرفت که به تشکیل چهار هزار و 120 فقره پرونده منجر شد.

وی وعده داد: با توجه به بهره برداری از مرحله دوم سامانه جامع انبار و شفاف سازی ثبت کالاها، به تدریج احتکار موضوعیت خود را از دست می دهد.

«به این ترتیب، بخش مهمی از جریان گردش کالا شناخته شده و در نهایت زمینه برای پیشگیری از سوء استفاده افراد متخلف و سودجو در حوزه قاچاق کالا فراهم می‌شود.»

قبله اعلام کرد در 18 ماه گذشته بیش از 510 هزار انبار ثبت نشده در سامانه جامع انبارها شناسایی شد.

وی ادامه داد: 90 درصد بارنامه های صادر شده از مبادی و مقاصد، از سامانه جامع انبارها استعلام می شود و اگر انباری در این سامانه ثبت نشود، محتویات انبار، اختفا و احتکار محسوب می شود.

با ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت، ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفا با مسوولیت معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارتخانه و عضویت سازمان تعزیرات حکومتی، معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات و گمرک جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز