نایب‌رئیس اتحادیه املاک:

قیمت مسکن تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد/ کاهش ۴۵ درصدی معاملات/ مصرف‌کنندگان بدون تعلل مسکن بخرند

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۵:۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۶۱۴۸۲
قیمت مسکن تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد/ کاهش ۴۵ درصدی معاملات/  مصرف‌کنندگان بدون تعلل مسکن بخرند
نایب‌رئیس اتحادیه املاک گفت: مصرف کننده ها بدون هیچ تعللی مسکن خود را خریداری کنند، ولی کسانی که تصمیم به سرمایه گذاری دارند زمان مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.

«حسام عقبایی»، نایب‌ رئیس اتحادیه املاک، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص تاثیر کاهش قیمت ارز بر بازار مسکن با بیان اینکه در سال 97 حدود 74 درصد رشد قیمت مسکن داشتیم، گفت: این رشد قیمت مسکن سبب رکود بسیار سنگین و عمیق در بازار شده که طی 15 سال گذشته بی سابقه است.

او عنوان کرد: بخشی از این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت دلار و تاثیر آن در بازار مسکن بود؛ لذا کاهش قیمت دلار چنانچه 3-2 ماه پایدار و تا دی ماه ادامه داشته باشد می تواند در بهمن ماه اثرات خود را بر بازار مسکن گذاشته و حباب افزایش قیمت را در برخی از نقاط کشور که رشدها نامتعارف بوده تا 25 درصد کاهش دهد.

نایب‌ رئیس اتحادیه املاک با تاکید بر اینکه بازار مسکن با سایر بازارها متفاوت بوده و همانند بازار طلا به سرعت تاثیرپذیر نیست، تصریح کرد: عاملی مثل ارز با سرعت بر این بازار تاثیر نمی گذارد و به اصطلاح این بازار، بازار مقاومی است.

او با بیان اینکه در تیرماه حدود 25 درصد، مردادماه 36درصد و شهریور ماه 45 درصد، کاهش حجم معاملات داشتیم، گفت: این روند رکود تورمی ادامه دار خواهد بود.

او بیان کرد: همانطور که برجام تاثیری در بازار مسکن نداشت، الان نیز پس از خروج ترامپ از برجام تاثیری در قیمت مسکن ندارد. این نوسانات ارزی است که بازار مسکن را تحت تاثیر قرار می دهد.

نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: توصیه من  به مردم این است چنانچه مصرف کننده هستند بدون هیچ تعللی مسکن خریداری کنند، ولی کسانی که تصمیم به سرمایه گذاری دارند زمان مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز