تهدید شدید آمریکا و پاسخ قاطع هند پس از خرید S۴۰۰

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۴:۳۰:۴۲
کد خبر: ۷۶۲۱۰۴
تهدید شدید آمریکا و پاسخ قاطع هند پس از خرید S۴۰۰
فرمانده نیروی زمینی ارتش هند اعلام کرد که کشورش آگاه است که با خرید سامانه S-400 از روسیه، ممکن است با تحریم واشنگتن روبرو شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ژنرال بیپین راوات فرمانده نیروی زمینی ارتش هند گفت: از آنجایی که هند یک کشور مستقل است، از اینرو تصمیم به خرید S400 از روسیه گرفته است. 

فرمانده نیروی زمینی هند تأکید گرد: از اینکه ممکن است با تحریم های آمریکایی مواجه شویم آگاهی داریم.

وی افزود: اگر هند برای دستیابی به تکنولوژی های مدرن با آمریکا روابط برقرار کند، باز هم سیاست مستقل خود را دنبال خواهد کرد.

راوات گفت: هند با در نظر داشتن این موضوع که ممکن است در آینده با چالشهایی از سوی آمریکا مواجه شود، قرارداد فروش سامانه S-400 را امضا کرد.

قرارداد فروش سامانه "اس 400" به ارزش 5.4 میلیارد دلار، در پی سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به هند در دیدار با نارندا مودی نخست‌وزیر این کشور به امضاء رسید.

براساس این قرارداد که همراه با تهدید شدید آمریکا به اعمال تحریم‌های اقتصادی منعقد شد، اولین محموله، شامل پنج فروند از سامانه S-400 در ماه اکتبر سال 2020 به هند تحویل داده خواهد شد.

سامانه موشکی S-400 یکی از پیشرفته‌ترین سامانه هایی دفاع هوایی است که اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

در ماه جولای سال جاری درپی مذاکرات فشرده بین مقامات وزارت دفاع هند با همتایلن روسی خود، مسکو با فروش این سامانه به دهلی‌نو موافقت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز