یک کارشناس در گفت و گو با برنا مطرح کرد؛

شرایط در آینده پس از پیوستن به FATF به نفع ایران خواهد بود/ تشکیل کمیته تخصصی بین دولت و مجلس برای بررسی لوایح چهارگانه

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۵:۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۶۴۹۶۸
شرایط در آینده پس از پیوستن به FATF به نفع ایران خواهد بود/ تشکیل کمیته تخصصی بین دولت و مجلس برای بررسی لوایح چهارگانه
یک کارشناس گفت: حکم دادگاه لاهه و الزام آمریکا به اینکه تحریم ها را بردارد، یک پیروزی سیاسی بزرگ برای ایران تلقی می‌شود.

«حسن هانی زاده»، کارشناس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص "تاثیر لوایح چهارگانه بر روابط ایران" گفت: لوایح مربوط به پولشویی، مبارزه با پولشویی و کمک مالی به گروهک های تروریستی دارای یک سری ابهاماتی است که همچنان وجود دارد. به نظر می رسد شرایط طوری است که اگر ایران به این توافق نامه ها نپیوندد، به عنوان یک کشور منزوی و خارج از سیستم گردش مالی جهان باقی خواهد ماند. اگر هم بپیوندد، با توجه به اینکه کشورمان یک نظام عقایدی بوده و هدف آن بر کمک به ملت‌های مستضعف استوار است، یک سری اشکالات ایجاد شود.

او ادامه داد: این موضوع با عنوان "نفی و ضرر پیوستن به این توافق نامه‌ها و پارتیکول‌های بین‌المللی" باید به وسیله یک کمیته تخصصی زیر نظر ریاست جمهوری و همچنین مجلس شورای اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرد. ایران چاره ای جز پیوستن به این توافق نامه ندارد و باید در این خصوص هماهنگی های بیشتری صورت بگیرد تا در دام قدرت های استکباری نیفتیم.

هانی زاده در خصوص ضرورت شفافیت مالی مطرح کرد: شفافیت مالی فی نفسه بد نیست. همه کشورها باید به لحاظ مالی شفاف باشند و شفاف عمل کنند. باتوجه به اینکه این احتمال وجود دارد FATF نقشی کاملا نظارتی به عنوان یک سازمان بر گردش مالی ایران داشته باشد، کمی مخالفان را نگران کرده است.

کارشناس مسایل بین الملل بیان کرد: مسئله شفافیت مالی در عرصه های بین المللی کاملا بدیهی است اما این که سازمان های بین المللی تحت تأثیر قدرت های استکباری بخواهند به بهانه نظارت مالیt گردش، چرخه مالی و سیستم بانکی ایران را تحت نظارت کامل قرار بدهند، مقداری با قانون اساسی ایران و استقلال ذاتی کشورمان منافات دارد. مسئله شفافیت کاملا بدیهی و لازم الاجرا است. باید به گونه‌ای رفتار کرد که سازمان های مربوط به پولشویی و مبارزه با تروریست نخواهند به صورت حضوری کنترل گردش مالی ایران را زیر نظر داشته باشند.

او در خصوص پیروزی ایران در دادگاه لاهه افزود: حکم دادگاه لاهه و الزام آمریکا به برداشتن تحریم‌ها یک پیروزی سیاسی بزرگ برای ایران تلقی می شود. باتوجه به اینکه آمریکا ثابت کرده به هیچ کدام از قوانین بین الملل پایبند نیست، رای دادگاه لاهه به نفع ایران است. به نظر می رسد شرایط در آینده به نفع ایران خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز