شهردار تهران:

کثیف‌ترین اتهام در دوره خدمتم، اتهام شنود بود/ از شایعه سازان به مراجع قضایی شکایت کردم/ در آخرین روز شهردار بودنم هم عزل و نصب خواهم داشت

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۱:۲۵:۰۷
کد خبر: ۷۶۵۷۰۷
کثیف‌ترین اتهام در دوره خدمتم، اتهام شنود بود/ از شایعه سازان به مراجع قضایی شکایت کردم/ در آخرین روز شهردار بودنم هم عزل و نصب خواهم داشت
شهردار تهران گفت: شاید کثیف ترین اتهامی که در طول دوره خدمتم شنیدم، اتهام شنود باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدعلی افشانی»، شهردار تهران، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به اتهام انجام شنود در شهرداری تهران گفت: شاید کثیف ترین اتهامی که در طول دوره خدمتم شنیدم، اتهام شنود باشد.

وی افزود: برای اولین بار در طول خدمتم گفتم‌ که هم از سایت ها و کسی که این ادعا را کرده اند، به مراجع قانونی و قضایی شکایت کنید که بعد از حرفم بلافاصله خبر تکذیب شد اما بعد یک سایت، نوار صوتی گذاشت.

او ادامه داد: در حال حاضر پرونده را به دستگاه قضایی فرستادیم و ان‌ شاءالله در اینده بررسی خواهد شد و طبق قانون نسبت به انهایی که این افترا را زدند، عمل خواهد شد.

شهردار تهران هم‌چنین در خصوص تغییر و تحولات در شهرداری گفت: من از روز اول تا به امروز به مرور مدیران را تغییر می دادم و به اعضای شورا هم‌ گفتم‌حتی در روز اخر شهراداری بودنم، حتما عزل و نسب خواهم داشت.

افشانی ادامه داد: علت اینکه من در این مسئولیت ماندم، این است که مردم به صورت میلیونی رای به اعضای شورای شهر دادند و آنها مرا انتخاب کردند. در شورایی که یک دست اصلاح طلبند، با ۱۹ رای از ۲۱ رای بنده را انتخاب کردند، احساس مسئولیت اجتماعی می کنم و به خودشان هم‌ گفتم هر لحظه که باید مسئولیت را ترک کنم و شما هم آسیب نمی بینید، من آماده ام. بارها گفتم تا زمانی که شما می‌خواهید و قانون مشخص کرده، من هستم.

او افزود: در تمام طول دوره خدمتم و مسئولیتم همواره گفته ام‌، مبنای من عمل به قانون است. اگر قانون شامل حال من شود حتی یک ساعت بعد مهلت مقرر نخواهم‌ ماند و اگر هم قانون این بود که بمانم‌، می‌مانم و به مردم خدمت می کنم.

وی در خصوص دیدار خود با لاریجانی و اینکه بدون وقت قبلی به دیدار رییس مجلس رفته است، گفت: ممنون هستم که این سوالات را می‌پرسید و متاسفم برای برخی بی‌اخلاقی‌ها . آقای لاریجانی به من زنگ زدند و در خصوص موضوعی کاری بحث کردند و بعد من به ایشان گفتم می‌خواهم شما را ببینم که ایشان گفتند فردا بیایید. گفتم فردا جلسه دولت است پس‌فردا می‌آیم و ایشان از ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ وقت گذاشتند و هرچه غیر از این گفته شده کذب و بی‌اخلاقی محض است. آقای لاریجانی و دفتر ایشان هم برای تایید این موضوع هستند. ایشان حتی به محض صحبت من گفتند فردا بیا که من نتوانستم.

شهردار تهران در خصوص جلسه‌ای برای بررسی موضوع شهرداران کلان شهرها گفت: من اصلا در آن جلسه تعمدا شرکت نکردم. برای مسئول ماندن نه تلاش می‌کنم و نه چنین چیزی در روحیه من است. تنها چیزی که من را در این سمت نگه داشته احساس مسئولیت است که در قبال جامعه و مردم و در قبال شورایی که با رای قاطع من را انتخاب کرد، دارم. کلا در این فضا وارد نمی‌شوم.

در خصوص صحبت با لاریجانی گفت: با ایشان در مورد مسائل شهر صحبت کردم و در انتها هم در این مورد گفتند که گفتم هرچه قانون تصمیم بگیرد من تابع هستم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز