دبیرکل حزب اراده ملت ایران:

یک طیف نمی‌تواند بار مسئولیت کشور را به دوش بکشد/ جریان اصلاح‌‌طلبی به بازنگری نیاز دارد

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۱:۲۰:۱۲
کد خبر: ۷۶۶۳۶۰
یک طیف نمی‌تواند بار مسئولیت کشور را به دوش بکشد/ جریان اصلاح‌‌طلبی به بازنگری نیاز دارد
دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: بار مسئولیت ایران سنگین‌‌‌تر از آن است که تنها یک طیف آن را به دوش بکشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «احمد حکیمی‌پور»، دبیرکل حزب اراده ملت ایران، صبح امروز در نهمین کنگره حزب اراده ملت ایران در کانون توحید گفت: بنده در دوره چهارم، نماینده مجلس شورای اسلامی بودم و پس از هشت سال جنگ و همچنین تحصیل در دانشگاه راهی مجلس شدم. در همه نطق‌‌‌ها جمله‌‌‌ای را تکرار کردم که بار مسئولیت ایران سنگین‌‌‌تر از آن است که تنها یک طیف آن را به دوش بکشد.

وی با تاکید بر اینکه آنهایی که ایران را قبول دارند ولو اینکه منتقد هستند، باید از توان و ظرفیت‌شان برای اداره کشور به کار گرفته شود، اظهار کرد: این حذف بعد از انقلاب نیروها را جدا کرد و دایره را تنگ کرد. بحث این است که آدم نقد را اول از خودش شروع کند؛ متاسفانه دچار مسائلی هستیم که از ایده‌‌‌ها و گفتمانی که داشتیم، فاصله می‌گیریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: اینکه عده‌‌‌ای در گوشه‌ای بایستند و فقط انتقاد کنند، درست نیست. هرچه هست، برای همه است. تا این روحیه ایجاد نشود، شکاف بی‌‌‌‌اعتمادی که کشور را قطبی می‌‌‌کند، اجازه نخواهد داد.

حکیمی‌پور ادامه داد: ما در حزب اراده ملت همچنان امیدوار هستیم و می‌‌‌دانیم کشور ظرفیت‌‌‌هایی دارد که می‌‌‌شود در کنار هم قرار بگیریم تا از مشکلات عبور کنیم. البته رویکردها باید تعاملی باشد. ما حزبی بودیم که بعد سال‌ها که فضا بد بود، در سال ٩١ کنگره برگزار کردیم و سخنران آن، آقای روحانی بود.

وی با بیان اینکه معتقدیم باید همه طرفیت‌ها در جریان اصلاحات در کنار هم قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: معتقدیم ریشه اصلی جریان اصلاح‌‌‌طلب توجه به اقشار محروم است و الان این فشارها به این اقشار بیشتر شده است. جریان اصلاح‌‌طلبی به بازنگری نیاز دارد. در حوزه گفتمانی نیاز به آسیب‌‌شناسی داریم. در جریان اجرایی باید بتوانیم ساختار پاسخگو و شفاف را شکل بدهیم. روی اسم هم تعصب نداریم. صحبت پارلمان اصلاحات است که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان فکر نکنند مردم از اصلاحات ناامید شوند، به سمت آنها می‌‌‌روند بلکه شاید اتفاقات بدی بیفتد، بیان کرد: ایران برای همه ایرانیان باید در عمل باشد. ما متاسفانه بستر نقد درون جریانی را بستیم بنابراین باید این گفت‌‌‌وگو شکل بگیرد. متاسفانه تا کوچک‌ترین نقدی شروع می‌شود، می‌‌‌گویند عده‌‌ای به دنبال تضعیف آقای خاتمی هستند و برخی می‌‌خواهند خاتمی را به جمعی خلاصه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز