اسپوتنیک گزارش داد؛

نشست اتحادیه اروپا با بن‌بست برگزیت، مهاجرت و تهدید‌های امنیتی به پایان رسید

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۳:۵۰:۳۶
کد خبر: ۷۶۶۳۸۲
نشست اتحادیه اروپا با بن‌بست برگزیت، مهاجرت و تهدید‌های امنیتی به پایان رسید
در نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا مساله خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، مهاجرت، امنیت داخلی و اتحادیه‌های پولی و مالی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از اسپوتنیک، در نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا که روز گذشته به پایان رسید، رهبران کشورهای عضو این اتحادیه به این نتیجه رسیدند که بسیاری از مسائل خروج انگلستان (بریکزیت) از اتحادیه اروپا حل نشده است و متعهد شدند که علیه مهاجرت غیر قانونی مبارزه کنند و مقابله با حملات سایبری، کمپین های جاسوسی و تهدید های شیمیایی را در دستور کار قرار دادند.

خروج انگلستان(بریکزیت)

اول موضوع که در این نشست دو روزه مطرح شد بحث خروج بحث خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود. 

«آنتونیو تاجانی»، رئیس پارلمان اروپا، روز چهارشنبه در امتداد این نشست گفت: نطق «ترزا می»، نخست وزیر انگلستان، فاقد پیشنهادی جدید به رهبران اتحادیه اروپا برای خروج از اتحادیه اروپا بود.

روز بعد «ترزا می» در حاشیه این اجلاس سران گفت: طرفین به پیشرفت های خوبی به منظور توافق خروج بریتانیا رسیده اند اما مذاکرات سختی در پیش است.

روز پنجشنبه، «پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا، اعلام کرد که اسپانیا و انگلیس با موفقیت در مورد آینده تنگه جبل الطارق با بریتانیا مذاکره کرده اند و به توافق در متن پروتکل این «موافقتنامه خروج» رسیده اند. به گفته سانچز، دو طرف همچنان در چهار تفاهم نامه مربوط به روابط دوجانبه بین اسپانیا و انگلیس به توافق رسیده اند. در این تفاهم نامه ها، همکاری در زمینه مالیات، محیط زیست و امنیت را پیش بینی می کند.

مهاجرت

در این نشست بر این تاکید شد که اتحادیه اروپا ورود غیرقانونی از مرزها را از سال 2015، با 95 درصد کاهش محدود کرده و خوستار یک رویکرد جامع به پدیده مهاجرت است.

در بیانیه اجلاس سران، عنوان شد که "جریان های اخیر خارجی مستلزم توجه جدی است. رهبران اروپایی همچنین "اهمیت جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی و تقویت همکاری با کشورهای مبدا به ویژه در شمال آفریقا را در این نشست برجسته کردند."

به این منظور آنها پیشنهاد کردند که یک نیروی مشترک در مرکز قاچاق مهاجران در یوروپل از سوی کمیسیون اروپا تا ماه دسامبر دایر شود.

«دونالد توسک»، رئیس شورای اروپا، اظهار کرد که اتحادیۀ اروپا توجه ویژه ای به مدیترانه های غربی خواهد داشت و در مورد همکاری بهتر با مراکش، که توسط سانچز مطرح شد، بحث خواهد کرد.

یکی دیگر از اولویت های تعیین شده توسط شورای اروپا رسیدگی به پیشنهادات کمیسیون های اتحادیه در مورد تقویت مرزها، بنادر و ایجاد آژانس پناهندگی است.

امنیت داخلی

یکی دیگر از موضوعات اصلی روز مبارزه با حملات سایبری، شیمیایی و باکتریایی و حتی حملات هسته ای بود.

در این اجلاس همچنین از تصویب رژیم جدیدی از اقدامات محدود کننده جهت رسیدگی به تهدید مواد شیمیایی استقبال شد و اعضا بر ضرورت اتخاذ همه پیشنهادهای امنیتی سایبری قبل از پایان مجلس قانونگذاری در ماه می 2019 تأکید کردند.

شورای اروپا همچنین ابراز تمایل کرد تا "در راستای احترام به حقوق بنیادین، مبارزه با سوء رفتار اطلاعاتی (جاسوسی) را در زمینه انتخابات آینده اروپا به عهده بگیرد".

این بیانیه همچنین به مواردی چون شفافیت آنلاین، حفاظت در برابر حوادث سایبری و "مبارزه با کمپین های جاسوسی و تشدید قوانین در مورد تامین مالی احزاب سیاسی" اشاره کرد.

قابل توجه است که تا به امروز، دفتر پارلمان اروپا پرونده های مربوط به تامین مالی احزاب را فقط در برابر حزب استقلال بریتانیا و حزب ملی  فرانسه (RN)، که "اتحاداروپا" را "عوام فریب" می دانند، آغاز کرده است. علاوه بر این، این دو گروه در پارلمان برای عضویت در دفتر اجرایی پارلمان اروپا دعوت نشدند.

اجلاس یورو

در پایان بحث های خود، رهبران اتحادیه اروپا زمان زیادی را برای در مورد روند تکمیل اتحادیه های بازار سرمایه اروپا و پیشرفت اتحادیه بانکی صرف کردند. یک نکته مهم در دستور کار، تصویب تضمین سپرده های بانکی است.
 
در این اجلاس همچنین مسائل مربوط به بودجه خصوصا بودجه جدید ایتالیا در سال 2019 مورد بحث قرار گرفت. «ژان کلود یونکر»، رئیس  کمیسیون اروپا، بعد از اجلاس سران، وعده داده که کمیسیون آن را تجزیه و تحلیل کند "همانند سایر بودجه های کشورهای عضو یورو، با همین سختی و انعطاف پذیری".
 
وی در ادامه گفت: کمیسیون اروپا متهم شده است که در برابر «رم» با انعطاف رفتار کرده است.
وی در نهایت با لبخند اظهار کرد«ایتالیا، ایتالیا است».
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز