نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

مجلس نظر منفی نسبت به شریعتمداری ندارد/ تیم همراه آقای شریعتمداری قوی هستند/ حضور جوانان و زنان خط قرمز من در برنامه‌های وزرا است/ ۴ وزیر پیشنهادی به فراکسیون زنان می‌آیند

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۵:۰۰:۱۳
کد خبر: ۷۶۷۸۰۳
مجلس نظر منفی نسبت به شریعتمداری ندارد/ تیم همراه آقای شریعتمداری قوی هستند/ حضور جوانان و زنان خط قرمز من در برنامه‌های وزرا است/ ۴ وزیر پیشنهادی به فراکسیون زنان می‌آیند
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد رییس جمهور برای انتخاب آقای شریعتمداری برای وزارت کار مناسب است.

«زهرا ساعی»، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص وزیر پیشنهادی وزارت کار گفت: در حال حاضر یکی از وزارت خانه های مهم کشور بدون وزیر است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور اقدام درستی نیست که این وزارت‌خانه بدون وزیر بماند.

وی ادامه داد: مجلس باید هرچه سریع‌تر تصمیم خود را بگیرد و رسیدگی به امور وزارت خانه ها با سرعت بیشتری انجام شود. وزارت کار وزارتخانه مهمی است و با تعدد کار و مسئولیت ها، سه وزارت خانه با هم ادغام شده و هر کدام مسئولیت های ویژه ای دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد رییس جمهور برای انتخاب  آقای شریعتمداری برای وزارت کار خوب است. آقای شریعتمداری سوابق خوبی در حوزه اقتصاد از اوایل انقلاب تا به امروز داشتند و وزیر بازرگانی دولت هفتم و هشتم بودند و همواره موفق عمل کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلساتی که طی این چند روز با ایشان داشتیم، برنامه های خود را ارائه دادند. تیمی که قرار است آقای شریعتمداری را همراهی کنند، قوی هستند. امیدواریم بتوانند وزارت خانه بزرگی مثل کار را هدایت کنند.

ساعی اظهار کرد:  مولفه مهم ایشان تجربه در حوزه مسائل اقتصادی و رفاه است که این ها می تواند زمینه ای برای موفقیت آقای شریعتمداری در وزارت کار باشد.

وی ادامه داد: بحران محیط زیست، آب، صندوق ها و بیکاری، موضوعات مهمی هستند و هر وزیری که می آید باید برنامه خوبی داشته باشد تا بتواند مشکلات صندوق بازنشستگی را کاهش دهد.

ساعی گفت: با شناختی که از دکتر شریعتمداری دارم ایشان در این حوزه می توانند موفق باشند. آقای شریعتمداری جلسات خوبی را از دیروز با کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس شروع کردند. مجلس  نظر منفی خاصی نسبت به ایشان ندارد و امیدواریم بتوانند، نظر نمایندگان را جلب کنند.

وی گفت: آقایان رحمانی، شریعتمداری و اسلامی تمایل دارند با فراکسیون زنان به عنوان یک فراکسیون مهم و تأثیرگذار دیدار داشته باشند که در دو روز آینده هر چهار وزیر معرفی شده با  فراکسیون زنان دیدار خواهند کرد.

ساعی بیان کرد: بنده به عنون یکی از اعضای فراکسیون زنان دغدغه های جامعه زنان را مطرح خواهم کرد. استفاده از زنان توانمند در معاونت وزارت های مربوطه و مدیریت های کلان و میانی وزارت خانه موضوع مهمی است.

وی افزود: از مباحث دیگری که به آن تاکید دارم، بحث جوانگرایی است. موضوع جوانان و زنان خط قرمز من است. همه وزرا این موضوع را مد نظر داشته باشند و مدیران جوان انتصاب کنند.

ساعی در پایان عنوان کرد: هر وزارت خانه وظایفی دارد که می تواند به جامعه زنان کمک کند. با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، می توانیم به زنان سرپرست خانوار کمک کنیم. از رئیس فراکسیون معلولان، می خواهم توجه ویژه به مشکلات معلولان به ویژه بحث کار و درمان آنها داشته باشند.

نظر شما
پرونده ویژه