رابطه جمال خاشقچی با هند توجه رسانه ها را جلب کرد

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۱۰:۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۶۸۸۷۰
رابطه جمال خاشقچی با هند توجه رسانه ها را جلب کرد
آشکار شدن ارتباط جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی که به تازگی در ترکیه به قتل رسید با یک دلال اسلحه که با سیاستمداران هند رابطه نزدیکی دارد، توجه رسانه های هند را جلب کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، وبسایت 'لایو مینت'، در حالی که قتل خاشقچی نظر رسانه های جهان را به خود جلب کرده است و این مساله سبب ایجاد تنش در روابط ترکیه و عربستان سعودی شده است زیرا این خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه به قتل رسیده است.
اما موضوعی که کمتر در مورد آن صحبت شده است این است که جمال خاشقچی در واقع یکی از خویشاوندان نزدیک عدنان خاشقچی، دلال ثروتمند عربستانی است که با سیاست مداران هندی از جمله چاندرا شکار نخست وزیر اسبق هند ارتباط نزدیکی داشته است.
همچنین جمال خاشقچی پسر عموی 'دودی الفیاد' است. مادر دودی الفیاد خواهر عدنان خاشقچی می باشد. گفته می شود که دودی نامزد مخفی 'دیانا' شاهزاده پیشین ویلز می باشد. این دو فرد در سال 1997 بر اثر تصادف خودرو خود در پاریس کشته شدند.
با این حال این ارتباط جمال خاشقچی با هند از طریق عموی خود است که سبب جلب توجه رسانه ها شده است.
برهما چلانی یک تحلیل گر ارشد هندی در حساب توئیتری خود گفت: جمال خاشقچی که به شکل بی رحمانه ای در کنسول گری عربستان در ترکیه به قتل رسید، پسر عموی عدنان خاشقچی دلال معروف و ثروتمند اسحله است. این فرد در چندین رسوایی در هند نقش داشته است.
وی افزود: یکی از سیاست مداران هندی که خاشقچی با او از نزدیک آشنایی داشت، چاندرا شکار، نخست وزیر اسبق هند است. اما این آشنایی پیش از نخست وزیر شدن چاندرا شکار در سال 1990 بوده است.
با توجه به گزارش های منتشر شده عدنان خاشقچی در سال های 1980 و 1990 سفر های مختلفی به هند کرده است و از طریق چاندرا سوامی یک رهبر مذهبی هندو با سیاست مداران مختلف هندی از جمله راجیو گاندی آشنا شده است.
شیوه زندگی اعیانی خاشقچی توجه بسیاری از رسانه های هندی را در زمانی که وی به این کشور سفر های مختلفی انجام می داد جلب کرده بود. به عنوان مثال روزنامه 'ایندیا تودی' در گزارش خود مورخ 28 فوریه 1991' نوشته است: زمانی که خاشقچی با هواپیمای خصوصی خود وارد دهلی نو شد گروه بزرگی برای استقبال از او به فرودگاه آمدند. کیلاش نات اگروال مشاور نزدیک چاندرا سوامی، سی بی گواتام معاون چاندرا شکار نخست وزیر هند و جی کی جین رهبر حزب بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) در مراسم استقبال از خاشقچی حضور داشتند. کاروان خاشقچی وارد 'بوندسی' ویلای خصوصی چاندرا شکار شده است و در آنجا وی با نخست وزیر هند شخصا دیدار کرده است.
در زمان دیگر یک خوشامد گویی سنتی برای خاشقچی در محل سکونت جی کی جین از روسای حزب بهاراتیا جانتا پارتی (بی جی پی) ترتیب داده شده است به گونه ای که گل های معطر و خاص برای زمان ورود خاشقچی به خانه تهیه شده بودند. این گونه مراسم معمولا برای افراد بسیار خاص در نظر گرفته می شوند. جین همچنین یک مراسم شام برای خاشقچی ترتیب داده است. اما این اقدام جین سبب نارضایتی در حزب بی جی پی شده است زیرا این پذیرایی از خاشقچی حملات و انتقادات بی جی پی علیه راجیو گاندی و چاندرا شکار را خنثی کرده است.
چاندرا سوامی همچنین عدنان خاشقچی را با پاملا بوردس، ملکه زبیایی هند در سال 1982 آشنا کرده است. وی برای مدتی به نامزدی خاشقچی درآمده است و این رابطه به مدت چند ماه در سرخط اخبار در هند قرار گرفته است.
زمانی که عدنان خاشقچی سال گذشته در سن 82 سالگی فوت کرد، تمام روزنامه های بزرگ هند خبر فوت او را گزارش دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز