عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزیر اقتصاد حداقل از ۲۰ اقتصاددان برتر استفاده کند

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۵:۲۱:۵۶
کد خبر: ۷۶۹۵۹۹
وزیر اقتصاد حداقل از ۲۰ اقتصاددان برتر استفاده کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر اقتصاد باید حداقل از 20 اقتصاددان برتر استفاده کند و با آن ها تعامل منطقی داشته باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید «مهدی مقدسی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی با اشاره به دلایل خود در دفاع از دژپسند، گفت: پس از بررسی دقیق عملکرد و برنامه های وزیر پیشنهادی تسلط و اشراف کامل ایشان به اقتصاد مشخص شد، دژپسند می تواند سکاندار کشتی پرتلاطم اقتصاد باشد و این کشتی را به ساحل آرامش رساند.  

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحصیلات مرتبط با زمینه فعالیت یکی از ضرورت های انتخاب وزیر اقتصاد است، افزود: دژپسند تجربه فعالیت در سازمان برنامه و بودجه را داراست که می توان آن را به فال نیک گرفت زیرا وزارت اقتصاد و برنامه و بودجه باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا اثربخشی اقدامات آن ها در جامعه به خوبی قابل لمس باشد.

وی با بیان اینکه دژپسند بر برنامه ششم توسعه اشراف کامل دارد، اظهار کرد: در تنظیم سند برنامه ششم، بودجه سنواتی، احکام دائمی برنامه ها، تسلط و نقش کامل داشته است.

این نماینده مردم بیان کرد: برنامه های دژپسند منطبق با اسناد بالادستی است، همچنین قائل بودن به استقلال بانک مرکزی و انسجام تیم اقتصادی دولت یکی از ایده های اوست که مورد تائید نمایندگان نیز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه دژپسند به دنبال استفاده از نیروهای خلاق، جوان و مبتکر است، تاکید کرد: وزرا نیروی سفارشی قبول نکنند، وزیر برای پاسخگو و موثر بودن باید نیروی متخصص و مرتبط در اختیار داشته باشد و این نیروها را خود برگزیند.

مقدسی با اشاره به برخی مزیت های وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی یادآور شد: عضویت دژپسند در شورای عالی بانک ها، شورای آمار، کمیسیون اقتصادی، کمیته اصلاح نظام بانکی و کمیسیون تخصصی ستاد اقتصاد مقاومتی می تواند در ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور اثرات بسیاری داشته باشد. 

وی با اشاره به ضرورت تنش زدایی و ارتباط با دنیا عنوان کرد: وزیر اقتصاد نیز باید تنش زدایی تحت سیاست های مقام معظم رهبری را به عنوان یکی از برنامه های خود در نظر گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تقویت بخش خصوصی و استفاده از اقتصاددانان در اتاق های فکر را یکی از الزامات برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد دانست و اضافه کرد:

مقدسی با اشاره به ضرورت بهبود محیط کسب و کار، ارتقاء توان تولید ملی و ترغیب به سرمایه گذاری، اذعان کرد: اقتصاد بدون نفت پیشنهاد دژپسند بود و وی در تمامی برنامه های اقتصادی مربوط به اقتصاد بدون نفت نقش داشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: ما نباید وزرا را بعد از رأی اعتماد تنها بگذاریم، کشور در حال حاضر دچار التهاب است و برای تبدیل تهدید تحریم به فرصت باید وحدت و انسجام داشته باشیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت رأی اعتماد به آقای دژپسند برنامه های ایشان را با عملکردش مقایسه خواهیم کرد، ما نمایندگان مردم از یک سو درصدد کمک به وزرا هستیم و از سوی دیگر مطالبه گری می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز