وزیر امور اقتصادی و دارایی:

یک بانک و دو شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شوند/ ادعای معجزه ندارم/ بخش خصوصی نباید پشت در وزیر اقتصاد بایستد

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۶:۳۶:۲۷
کد خبر: ۷۷۱۹۶۳
یک بانک و دو شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شوند/ ادعای معجزه ندارم/ بخش خصوصی نباید پشت در وزیر اقتصاد بایستد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فردا یک بانک و دو شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «فرهاد دژپسند»، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در مراسم معارفه خود با بیان اینکه با تمام وجود آماده عبور از این بحران ها هستم، گفت: همت، توانایی و سرمایه انسانی در وزارت اقتصاد وجود دارد که مقبول و قابل تحسین است. کشور دارای سرمایه گسترده انسانی است. 

او تشکیل هسته های اندیشه ورزی را یکی از برنامه های خود اعلام کرد و افزود: در یک تعامل چهار جانبه ظرفیت وزارت اقتصاد را برای عبور از بحران و ثبات اقتصادی تکمیل می کنیم. 

دژپسند عنوان کرد: امروز دانشگاه های ما غنی و آماده همکاری هستند. در دانشگاه ها افراد مجربی داریم که آماده همکاری با این وزارتخانه هستند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بخش خصوصی یار دوازدهم دولت نیست، افزود: هسته های اندیشه را باید سازماندهی کنیم. بخش خصوصی باید به قدری قدرتمند باشد که پشت در وزیر اقتصاد ننشینند و باید تعامل کنیم.

دژپسند با اشاره به اینکه 7 هزار میلیارد تومان دارایی ثبت شده در دولت داریم، افزود: نباید از دارایی های دولت غافل شویم. شرکت های دولتی قابلیت زیادی برای عبور از بحران و رشد اقتصادی دارند. 

وزیر اقتصاد گفت: فردا یک بانک و دو شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار می شوند. 

دژپسند گفت: امروز در مقابل اقدامات پلید دشمن باید به مردم بگوییم، آنچه داریم متعلق به شماست. برای شتاب اقتصادی ایران نیاز داریم تا از منابع خارجی استفاده کنیم. از انگیزه های قومی و بومی باید استفاده کرد تا سرمایه گذاری خارجی را جذب کنیم اما مهمتر از همه، باید قدر سرمایه گذاری داخلی را بدانیم. در این راستا باید دستگاه های اجرایی کمک کنند و اگر می خواهیم رشد اقتصادی سرعت پیدا کند، باید اهتمام جدی داشته باشیم. بنده ادعای معجزه ندارم، آنچه که ادعا دارم این است که خودم با همه وجود برای خدمت گذاری آماده ام. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز