سفیر پیشین ایران در بریتانیا تشریح کرد؛

اهداف «برایان هوک» از سفر به ایران

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۰:۱۹:۰۰
کد خبر: ۷۷۷۸۸۷
اهداف «برایان هوک» از سفر به ایران
سفیر پیشین ایران در بریتانیا گفت: اروپایی‌ها برای مشخص کردن کشور میزبان SPV تلاش می‌کنند تا پول‌های حاصل از فروش نفت ایران، در آنجا متمرکز شود و در نهایت خریدهای ایران برای دارو و غذا از آن حساب برداشت شود.

«سیدجلال ساداتیان»، سفیر پیشین ایران در بریتانیا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران گفت: یکی از اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران موضوع یمن است تا بتوانند وجدان دنیا را قلقلک دهند.

او ادامه داد: اما هدف دوم مربوط به چگونه ماندن در برجام به شکل عملی است تا برای مراودات مالی و اقتصادی با ایران راه حلی بیاندیشند. اما بحث سوم در این دیدار مربوط به روابط دوجانبه است که بتوانند مشکلات را سامان‌دهی و حل و فصل کنند. موضوع دیگر وضعیت سوریه است تا در اجلاسی که ایران، روسیه و ترکیه با هم داشتند و بعد ترکیه، آلمان را دعوت کرد، بتوانند نقشی داشته باشند البته سعی دارند ایران را منها کنند.

ساداتیان اضافه کرد: همچنین تلاش کردند درباره وضعیت زندانیان خود در ایران با مقامات کشورمان گفتگو کنند.

او در خصوص تاثیر این دیدار در ساز و کار مالی ایران با اروپا گفت: همانطور که گفتم چگونگی ماندن در برجام از موضوعات قابل بحث در این دیدار است. اروپایی‌ها برای مشخص کردن کشور میزبان SPV تلاش می‌کنند تا پول‌های حاصل از فروش نفت ایران، در آنجا متمرکز شود و در نهایت خریدهای ایران برای دارو و غذا از آن حساب برداشت شود.

سفیر پیشین ایران در بریتانیا مطرح کرد: ایران به این خواسته‌ها بسنده نمی‌کند زیرا نیازمندی‌های دیگری هم داریم. بریتانیا سیستم مالی قوی در اروپا دارد اما آمریکا تهدید کرده در صورت کار با ایران، تحریم خواهند شد. در کلام سیاسی آنها اعلام کردند راه کاری در این امر پیدا خواهند کرد و تمایل دارند مستقل از آمریکا کارهای خود را انجام دهند اما در واقع باید دید، این مکانیزم چگونه می‌تواند کارکرد خود را نشان دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز