وزیر صمت در مراسم افتتاح ۶ پروژه تولیدی در ارومیه خبر داد؛

اشتغال بیش از ۱۵۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری صندوق توسعه

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۳:۴۱:۴۱
کد خبر: ۷۷۸۲۹۵
اشتغال بیش از ۱۵۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری صندوق توسعه
وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه ۶ پروژه که به صورت همزمان در استان آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی شد گفت: این ۶ پروژه برای۱۵۸۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است که مجموع سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه‌ها ۲۸۹ میلیارد تومان ریالی، ۱۲ میلیون دلار و ۱۳.۴ میلیون یورو، ارزی بوده و مجموع سرمایه گذاری ازمنابع صندوق توسعه و آورده بخش خصوصی بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح صنعتی و معدنی در استان آذربایجان غربی که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور و پیام رییس جمهور برگزار شد، گفت: در حال حاضر در استان ۲۲۸۸ واحد در حوزه صنعت و صنایع معدنی به بهره برداری رسیده است.

رحمانی با اشاره به اینکه ۱۳۰ هزار واحد صنفی و ۴۷۰ معدن فعال و مجموعا ۳۱۲ هزار نفر شاغل در این استان در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: ازاول دولت یازدهم تا امروز ۱۴۰۰ طرح در دست اجرا داریم که ۲۵۳ مورد بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند و تا آخر دولت دوازدهم نیزبه اتمام می رسند و از این بابت۳۶ هزارنفر فرصت اشتغال زایی پیش بینی شده با ۱۵هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۳ طرح صنعتی بهره برداری شده و ۳۴۷ جواز تاسیس جدید صادر شده است.

وزیرصنعت، معدن و تجارت ادامه داد: جهت گیری در جهت ایجاد واحدهایی است که زنجیره تولید کالاهای اساسی را تکمیل می کند.

رحمانی با اشاره به واحد های قابل افتتاح در این مراسم گفت: در سال جاری ۳۷ مورد دراین استان بازگشایی و احیای واحد صنعتی صورت گرفت و آمار واحدهای احیا شده در کل کشور ۱۰۵۷ واحد است و این در حالی است که ۲۵۰۰ مورد دیگر جزو برنامه است که امسال ۲۰ هزارو ۸۳ اشتغال را به همراه خواهند داشت.

رحمانی تصریح کرد: واحدهایی که احیا می شوند با کمک بخش خصوصی و اساتید و متخصصین از اتاق بحران به سمت کلینیک های درمان رفته و بررسی می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز