فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ناوشکن «سهند» پیشرفته‌ترین ناوشکن نظامی ایران است/ با چشمانی بیدار در دریا ایستاده‌ایم تا دشمنان را به زانو درآوریم

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۳:۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۸۲۴۰۱
ناوشکن «سهند» پیشرفته‌ترین ناوشکن نظامی ایران است/ با چشمانی بیدار در دریا ایستاده‌ایم تا دشمنان را به زانو درآوریم
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، «سهند»، پیشرفته‌ترین ناوشکن نظامی ایران است که بسیار پیشرفته‌تراز جماران و دماوند است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امیردریادار «حسین خانزادی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح امروز (شنبه) در مراسم الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، «سهند» به نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش، ناوشکن تمام ایرانی و بومی جمهوری اسلامی ایران، «سهند» به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ایران ملحق شد. این ناو در ۶ سال ساخته شده و آماده انجام عملیات‌های محوله است.

وی افزود: همچنین نسل جدیدی از ناوشکن‌های کلاس «موج» و نسل سوم ناوشکن «جماران» به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جنوب ملحق شد و ناوشکن‌های «دنا» و «جماران» را هم تا چند ماه دیگر، احیاء و به نیروی دریای ارتش ملحق خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز رستاخیز ناوشکن «سهند» است که با اراده و باور جوانان ایرانی به عرصه نبرد بازگشته است. سامانه‌های رانش، قابلیت های مصون بخش امنیت را به منطقه اهدا می کند. اطمینان داریم زمان افول استکبار جهانی فرا رسیده است. به پاس خون شهدای ناوهای «جوشن»، «پیکان»، «سهند» و «سبلان» با چشمانی بیدار در دریا ایستاده ایم تا با توسل به درس عاشورا، توانایی های ظاهری دشمنان را به زانو درآوریم.

امیردریادار خانزادی با بیان اینکه روزی که مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در کارخانجات منطقه یکم بندرعباس ابلاغ فرمودند ناوشکنی با ظرفیت حمل بالگرد و پرتاب موشک بسازید، خیلی‌ها فکر نمی‌کردند امروز به این ظرفیت‌ها دست‌ یابیم، افزود: در ۳۰ بهمن سال ۸۸، ناوشکن «جماران» بعد از تلاش ۱۲ ساله به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد. وقتی ناوشکن «جماران» ملحق شد، در حوزه بین‌الملل خیلی‌ها می‌پرسیدند آیا این شناور حرکت هم می‌کند؟ این سؤال معنا دارد، یعنی خیلی کشورها باور نداشتند ایران در زیر فشارهای شکننده تحمیل جنگ و تهدیدات گسترده، توانایی ساخت ناوشکنی با قابلیت پرتاب موشک را داشته باشد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اعزام پیاپی ناوشکن‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با پدیده دزدی دریایی، تصریح کرد: قطعاً هر پدیده‌ای با نگاه علمی، زمانی ثابت می‌شود که تکرارپذیر باشد. ناوشکن «دماوند» که چند سال بعد در حادثه‌ای ناخوشایند در دریای طوفانی شمال با سخره‌ها برخورد کرد، تکرار این موضوع بود. در آستانه سالگرد آن سانحه، ناوشکنی را که ساختش ۱۲ سال به طول انجامیده بود، به دریا برگرداندیم.

وی یادآور شد: ساخت و عملیاتی شدن دماوند در دریای خزر با همت نیروی دریایی ارتش و اراده‌ای که در مجموعه وزارت دفاع نهادینه‌ شده از امروز ۱۸ ماه بیشتر به طول نمی‌انجامد و در تلاشیم این زمان را کوتاه‌تر کنیم. همچنین علاوه بر ناوشکن «دماوند»، در هفته آینده و ماه‌های پس‌ از آن شاهد الحاق ناوشکن‌های کلاس موج نیز خواهیم بود.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه ناوشکن «سهند» ظرفیت بزرگی است که بسیار پیشرفته‌تر از جماران و دماوند است، بیان کرد: پس‌ازآن در بازه ۶-۷ ماهه، شاهد الحاق ناوشکن «دنا» و اوایل بهمن شاهد الحاق نسل جدیدی از زیردریایی‌های بسیار پیشرفته تماماً ساخت ایران خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز