نماینده مردم قصر شیرین در مجلس:

خودمان در پمپاژ ناامیدی همسو با دشمنان حرکت نکنیم/ استفاده بی مورد از ابزار سوال وجهه نمایندگان را زیر سوال خواهد برد

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۵:۵۱:۵۱
کد خبر: ۷۸۳۳۷۵
خودمان در پمپاژ ناامیدی همسو با دشمنان حرکت نکنیم/ استفاده بی مورد از ابزار سوال وجهه نمایندگان را زیر سوال خواهد برد
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدوارم نمایندگان شرایط خاص زمانی و اقتصادی را دریابند به خصوص در این شرایط که دشمنان در تلاشند، فضای ناامیدی پمپاژ کنند.

«فرهاد تجری»، نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی، در خصوص استیضاح های مکرر از سوی نمایندگان مجلس و همچنین پمپاژ یاس و ناامیدی از تریبون مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا بیان کرد: علی رغم تفاوت نگاهی که بین دولت‌مردان و مجلس بود بیشترین تعامل و همکاری در مجلس میان دو قوه وجود دارد. در بسیاری از موضوعات کلیدی نظیر CFT و یا موارد راهبردی دیگر بیشترین همکاری را دولت و مجلس با یکدیگر داشته اند. نحوه پاسخگویی وزرا به شکلی بوده که برخی نمایندگان احساس می‌کنند پاسخ‌گویی کافی نیست؛ به همین جهت است که وزرا را استیضاح می‌کنند. یقینا استیضاح، سوالی است که نمایندگان می‌توانند از وزرا داشته باشند اما این سوالات باید بر اساس منطق و همچنین در راستای منافع مردم باشد.

تجری یادآور شد: ما نمی‌توانیم مجلس را محکوم و متهم کنیم که به دلیل اهداف خاصی وزرا را استیضاح می‌کند. البته در مواردی برای من به عنوان نماینده ممکن است استیضاح توضیح‌پذیر و معقول نباشد. امیدوارم نمایندگان شرایط خاص زمانی و اقتصادی را دریابند به خصوص در این شرایط که دشمنان در تلاشند ناامیدی پمپاژ کنند. خودمان با اعمالمان این فضا را ایجاد نکنیم.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این وظیفه و اختیار قانونی نمایندگان است و آن‌ها می‌توانند طرح بدهند، استیضاح کنند و یا هر اقدام حقوقی انجام دهند. با این شرایط انتظار می‌رود نمایندگان این مهم را دریابند که اگر برخلاف واقعیت و عقلانیت و در موارد غیرضروری از ابزار سوال استفاده کنند نه تنها تأثیرگذار نخواهد بود، بلکه باعث ضربه خوردن به وجهه نمایندگان نزد افکار عمومی می‌شود. هر نماینده‌ای سوگند یاد کرد باید حقوق مردم و قانون اساسی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز