رییس دفتر رئیس جمهور:

هوای انتخابات به سر ضرغامی زده بنابراین خطش را مدام عوض می‌کند/ نمی‌توان در زمان آشوب و به صرف آزادی ابزار ارتباطی فراهم کرد

۱۳۹۷/۰۹/۲۳ - ۰۵:۴۴:۱۱
کد خبر: ۷۸۷۱۸۴
هوای انتخابات به سر ضرغامی زده بنابراین خطش را مدام عوض می‌کند/ نمی‌توان در زمان آشوب و به صرف آزادی ابزار ارتباطی فراهم کرد
رییس دفتر رئیس جمهور گفت: زمانی که مشاهده می‌کنید، تعدادی اغتشاش گر یک قسمتی را آتش می زنند و آشوب برپا می کنند، نمی‌توان که ابزار ارتباط آنها را فراهم کرد، آن هم به صرف آزادی.

«محمود واعظی»، رئیس دفتر رییس جمهور، در گفت و گو  با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به ادعای ضرغامی مبنی بر اینکه «اگر دو ساعت با روحانی صحبت کنید انگارا با این بشقاب صحبت می کنید هر چقدرم که استدلال داشته باشید» مطرح کرد: ایشان قیاس به نفس کردند، زیرا خودشان این گونه هستند. گویا آقای ضرغامی اخیرا هوای انتخاباتی به سرشان زده است که خطش روزانه عوض می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا فیلترینگ تلگرام به دستور رئیس جمهور انجام شده است، گفت: آقای روحانی به عنوان رییس شورای امنیت ملی در اعتراضات دی ماه باید کشور را اداره می کردند و این در همه بحران ها رخ می دهد؛ الان در بحران های پاریس هم همین طور است. زمانی که مشاهده می‌کنید، تعدادی اغتشاش گر یک قسمتی را آتش می زنند و آشوب برپا می کنند، نمی توان که ابزار ارتباطی آنها را فراهم کرد، به صرف آزادی. در آن زمان تصمیم این بود که بتوانیم کشور را اداره کنیم اما اسم آن که فیلتر نبود.

او ادامه داد: همین الان هم ممکن است در یک منطقه یا شهری اتفاقی پیش آید و وزرات اطلاعات و نیروهای امنیت از دولت بخواهند حتی مخابرات هم قطع شود به این فیلتر نمی گویند. این که ایشان خواستند در ذهن مردم تداعی کنند فیلتر به دست اقای روحانی بوده، غلط است که خودش هم به اشتباهش پی برد.

او در پاسخ به این سوال که عضویت اسرائیل در FATF نگرانی در کشور ایجاد خواهد کرد، گفت: این 4 لایحه ای که به مجلس رفته است، هیچ کدام به معنای آن نیست که می خواهیم عضوFATF شویم. این که این 4 لایحه را به عضویت گره می زنند، خطا است. حرف‌هایی که در مورد امنیت ملی هم گفته می‌شود، شعاری بیش نیست. براساس این 4  لایحه، استانداردهایی را در رابطه با پولشویی می پذیریم که در ارتباط با بانک های دنیا به آن عمل می کنیم. FATF هیچ ارتباطی به حضور رژِیم صهیونیستی ندارد. یاد گرفتیم در مجامع بین المللی چگونه یارگیری و چگونه با کشورهای دوست صحبت کنیم که به اهدافمان برسیم. این موضوع را دیپلمات های ما خوب یاد گرفتند. اسرائیل آنقدری زور ندارد که ایران از وجودش در FATF نگران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز