وزیر امور خارجه:

ما برای عکس گرفتن و امضای یک سند گفت‌وگو نمی‌کنیم

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۵:۲۴:۲۷
کد خبر: ۷۸۸۱۱۱
ما برای عکس گرفتن و امضای یک سند گفت‌وگو نمی‌کنیم
وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال مجری که در حال مطرح کردن سوالی با مضمون «مداخله ایران در اوضاع کشورهای منطقه» بود، بلافاصله گفت: مداخله چه کسی؟ این آمریکاست که در امور منطقه مداخله می‌کند، کشور ما در این منطقه واقع شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در مجمع دوحه و در پاسخ به سوال مجری که در حال مطرح کردن سوالی با مضمون «مداخله ایران در اوضاع کشورهای منطقه» بود، بلافاصله گفت: مداخله چه کسی؟ این آمریکاست که در امور منطقه مداخله می‌کند، کشور ما در این منطقه واقع شده است. این منطقه ماست و هر کجا که ما نیرویی مستقر داریم و یا مستشار نظامی‌ اعزام کرده‌ایم،‌ این اقدام کاملا با درخواست مستقیم دولت آن کشور صورت گرفته است. آیا آمریکا می‌تواند ادعای مشابهی داشته باشد؟!

وی افزود: ما هرگز با کشوری که برای ما ۱۲ شرط تعیین کرده، آن هم پس از نقض قطعنامه شورای امنیت که خودش هم آن را تأیید کرده بود، وارد مذاکره نخواهیم شد. 

ظریف بیان کرد: اگر قرار بر عمل به یک سری شروط باشد، این ما نیستیم که باید شروطی را رعایت کنیم بلکه خود آنها (آمریکایی‌ها) هستند که باید به یک سری شروط پایبند باشند.

وی تاکید کرد: ما صرفا برای فرصت عکس گرفتن و امضای یک سند دو برگی گفت‌وگو نمی‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز